måndag 17 oktober 2011

söndag

hästarna
Gick en prummis på ca 35min med Zäta, på asfaltsvägen mot plantskolan, det åkte förbi bilar och det gick hur bra som helst! sedan en bit innan plantskolan så gick vi in i skogen, sprang över en stock på ca 50cm, jag trava emot men hon sakta av och gick över första gången, gjorde de igen och hon gick över igen, och sen en sista gång tbx igen och då hoppade hon väldigt sakta över ;) var första gången vi sprang över ett sådant tjockt träd! duktig bebis! sen så sprang vi över nå litet kryss hinder nån ställt upp och då trav hoppa hon lite över! sedan gick vi över ett dike 2 gångeer och hon bara gick efter:). sen så kom yvonnes dotter och hennes kille och red och näör vi gått förbi dem så börja Zäta gnägg skrika lite grann, hon vart arg och ville efter men skötte sig super endå! hon höll sig från "på mig" :) duktig bebis <3! så kul att verkligen se hur hon utvecklas framåt hela tiden :) underbara häst!

sen så hade ju Manzana fått nått mini sår och var rätt svullen! så gjorde rent och la ett jodd bandage!
fixade med henne och så!
sen så åkte jag ut vid insläppet och tempa och tog på mera jodd!
Manzana har varit väldigt trött den senaste tiden, det var hon aldrig när hon var dräktig med Zäta, kanske betyder det att det är en liten hingst där inne i magen? vem vet? är ju så spännande och man vill ju bara att tiden ska gå! 1år gå fort nu!:)
om ca 8,5 månader kvar så föds förhoppningsvis en liten guldklimp av Manzana, och om ca 1år så är det dags för mig att börja sitta in Zäta :) ska bli så otroligt roligt! har ju ridit in hästar förut, men Zäta är ju min första uppfödning :) <3 därför blir det extra roligt :) när man själv gjort allt liksom!

läste föresten lite på http://www.stallnystrom.com/job.html#n19 el ja läste allt han skrivit. och jag håller verklige med!

PUSSHEJS

Inga kommentarer: