fredag 21 oktober 2011

Schema

förut gjorde jag alltid träningscheman och la upp i bloggen, funderar lite på att börja med det igen?

Manzana rids ju inte nu pga att jag inte tycker att det är någon ide så länge hon innne i en trött period, både pälssättning och dräktigheten antar jag! det där går ju lite i perioder med dräktiga hästar, och dem människor som själva har varit gravida säger detsamma. och ja jag vill verkligen ha jul snart! så att nästa år är här snart! och sen vill jag ha sommar!:) för d¨å händer det grejer! i slutet på juni fölar Manzana och efter sommarbetet så är de dags att börja sitta på Zäta lilla :) som jag har skrivit några gånger nu men jag längtar verkligen :)!! :P

på ridfronten för Manzanas del sen när hon piggnat till är ju mest att ha lite roligt :)
för Zätas del så räknar jag med att löshoppa henne var 3-4 vecka eller kanske att köra 2ggr i månaden och en gång skutta litet kavaletti och en gång bara galopera över bommar. beror lite på hur de ser ut men att vi kan och hur ridhuset är bokat. sen så ska jag även börja träna lite tömkörning med Zäta, börja vänja henne med att ha tömmarna på rumpan och lite tygeltag i kapsonen. sen prummisarna fortsätter vi med! och ska väl longera henne någongång också, för att träna lite fram och stanna, (jag har longerat henne 3 gånger typ).
såsmåningom är de ju tänkt att jag kanske ska köra in henne? beroende på om jah skaffar någon vagn? så därför har jag tränat att dra tunnor efter henne också :) sen vill jag träna läskiga saker med henne, med lite fantasi så löser sig nog det med :) har ju redan hunnit träna på att gå upp på en "pall" 1m gånger 80cm typ. sen gå på plast, mellan tunnor smalt utrymme mm, mellan vägg och höskrinda.
så jag ska nog börja med att göra chema igen :)

puss och godnatt <3

Inga kommentarer: