onsdag 26 oktober 2011

Manzana: Jag tömkörde henne lite på ridbanan i skritt och trav, ca 15min, bara för att få springa av sig lite. hon var lite spralli men ville inte komma fram till bettet, så fick driva enheldel. hon skulle bara ¨få röra sig litegranna!
sen borsta och fix och hon bara möös och njöt <3

Zaranthina: Fick vara själv i sin hage ( hagkompis brevid), och det är ju hon van med så de gick bra!
sen så borsta och fix med henne, och sen så gick vi ner till ridhuset för att bara träna på att gå runt när de är mkt andra hästar där´. och hon var superduktig! det är så himla kul hur hon utvecklats och hur väluppfostrad och känslig hon är <3, världens bästa häst! vi kollade av lite att hon stannar när jag stannar, sen  fram igen, gjorde även så i trav och hon var hur duktig som helst! i traven så försökte hon bralla till det, men jag behövde bara höja handen så sluta hon med det, för ett halvår sedan hade hon slagit ner mig ;) utveckligen och utbildningen går krafftigt framåt!
spec med tanke på ensamträningen i boxen efter det, visst hon rullade sig, grävde i bädden, sparka i väggen, sparka bakut och stegra i boxen, hon försökte väl lite smått stegra på dörren men då röt jag i åt henne där utanför, åh hon bah ojdå var du kvar ;) hon var superduktig, bästa gången i rotbrunna :)
pusshejs

Inga kommentarer: