söndag 9 oktober 2011

dags för uppdatering

Fredag: på kvällen var vi och förfesta hos emilia fram till halv 12!Emilia, Sandra,  Jag, Maro, Linda, Flupp, och annea kom i slutet och flera!
efter det så ville vi gå till Bj med var världens längsta kö typ! skulle typ tagit 40min säkert och så sent var de inte värt att betala inträde för:p så vi gick till en pub, hette typ williams:P

Lördag:
Mamma, Jag och Maro åkte ut till stallet till 10. så hjälptes vi åt tsm med Jonna och fixa i hagen :)
sen hem och slöa:P och sen tbx, Maro fick skritta Manzana och jag gick med Zäta, vi gick först hela vägen och hon gick på bra!:) nu bryr hon sig inte om kapsonen så mkt längre :)
gjorde rent och fixa med Manzanas sår! såg rätt bra ut!
sen släppte vi in alla hästarna :)

Söndag: Hade utsläppet,
sen så åkte jag och maro hem och sov igen till typ halv 12, då vi åt frulle, och sen lata oss till kl 15.00 då jag skulle till stallet och hon hem :( tråkigt tyckte vi båda! vi har alltid såååå roligt tillsammans! :)
sen så åkte jag till stallet, fixade, red ut på Manzana med Anita och Ferdi, skritta och trava i ca 40min!
manzana var helt off, hon tyckte inte det var ett dugg kul, och jag travade bakom ferdi på långa tyglar! HÖR OCH HÄPNA!!! Manzana försökte inte dra!??? hon tyckte inte ens att det var roligt!
¨
hennes sår var inte lika fint idag, men det är ju bra att hon rör sig! men tvätta med vatten och sen sprit! tempa även henne eftersom hon var så trött, hon låg högre en vanligt men inte feber! så får se hur det är med henne imorgon! finaste underbaraste tjejen min <3
sen så ´borsta jag lite på Zäta i boxen, hade tänkt gå prummis men vi tar de imorgon ist då jag inte ville lämna grannen själv:P
(dem står 2st i ett litet utestall med bara 2boxar)
men iaf Zäta försökte naffsa lite och var lite muckig medans jag borsta henne:P så fick säga åt na aantalet gånger :P riktig fullifan hehe:P hon är så himlans fin <3:) älsklingspälsklingen som har börjat fått mer hår bara de senaste dagarna! bra det i den här kylan! gick med vinterjackan i stallet idag!

nu ska jag dricka upp den colan som är kvar sen igår och sen funderar jag på att sova, har ont i magen och är lite depp'!
pusshejs

Inga kommentarer: