söndag 2 oktober 2011

Pay an Jump

Idagvare bara upp, var sjukt trött! typ inte sovit på hela natten pga att jag aldrig kan sova xD!
väl i rotbrunna strax efter halv 9 tiden så byggde vi bana! efter det var klart mockade jag till mina två + ferdinand´! sen in och göra iordning honom! vart lite knepigt med tiden då ingen visste nått:P men det gick ok endå! :). alltså ferdinand är ju en väldigt stor häst, och han har ju det väldigt jobbigt med sig själv:P vilket innebär att han inte är helt lätt att rida, inte för mig iaf då jag är van med hopphästar av sporthästmodell och gärna den heta och känsliga typen som är explosiv:)  men det är alltid nyttigt att lära sig rida nya hästar, Ferdinand tar dock längre tid än normalet hästar, för mig iaf:P. men som sagt så hoppade vi bara 75cm, det kan han ju ta sig hur han än kmr nästan, därför vi hoppa den höjden:P eftersom att jag beräknar avståndet efter hur jag vill ha det, men ibland så lever ferdi sitt eget liv:P och då kmr vi fel och jag måste hålla ihop honom nästan i hindret för att vi inte ska springa rakt igenom:p. hehe! men vi kom runt en bana på 10 hinder med 2ner, ena var de mitt fel och andra försökte jag verkligen bedöma avståndet men han bara sket i att jag försökte få honom att hålla samma galopp, men han längde galoppen endå. och idag när han har så pass dålig kondis endå så blire extra jobbigt för honom med allt, men han tycker det är roligt, ingen bra teknik men han tar sig över, det är en väldigt snäll häst! han var lite tittig faktiskt, på framhoppn flög ja nästan av för jag var berädd på att han skulle galopera över som vanligt, men han bah hjälp., och hoppa störree:P sen inne på banan var de bra också för han lyfter ju lite mer på benen när han tittar lite, vilkjet är bra:)
jag är nöjd med hästen! han har skött sig bra! jag tycker dock att jag red som ett ____ nått :P haha!

sen så åkte vi till burnnsbergs men dem har ju tydfligen bara öppet i veckorna:p. och sen har jag fixat med mina <3. rune har sandat hagen nu :) och jag sställde in ringen och la i hösi.... :)

när jag kom hem somna jag som en stock, vaknar sedan för ca 20min sen med värdens värdelösaste huvudverk och illamående,ont i magen,  trött som ett cp fortfarande, om jag inte blir magsjuk bliir jag SÅHÄR GLAAAAAAAAAAAAAAAD!
pusshejs

Inga kommentarer: