lördag 24 september 2011

uppsala

imorse var jag hos tandläkaren och det gick bra:) sen åkte jag Linda och Matte till uppsala! gick på hööks, linda köpte ridstövlar och Matte köpte ett hundtäcke!
sen på sporren var jag nära på att köpa en jacka och ett grimskaft + grimma i HV polo till Zäta! as snyggt! men kände inte för att lägga 499kr på grimma + grimskaft när dem redan har 499 st ;) haha där tog jag i ordentligt men mkt har dem redan! kändes lite dyrt! vart lite snål där, men jackan ska jag nog endå kanske köpa :) as skön och varm till vintern var den!
vi åt lunch från citysallad med mamma på hennes jobb :D
sen åkte vi till olmed nånitting och matte hämta sina sulor, 1700spänn för ett par inläggg till skorna, är inte de lite sjukt?!
sen på hemvägen stanna vi på den nya ridsportbutiken i ramstalund, och de hade mkt fint! bra priser idag, köpte ett Bucas regntäcke ofodrat till Manzana :) och Linda köpte ett hundtäcke:)!
ja sen åkte jag till mine hestisar
Manzana: Borsta och fixa!
Zäta: Borsta och fixa + lite miljöträning, vi övade på 3 grejer, 2 som jag tog fram!
en lastpall som klara satt på en "typ en playwood" på! som jag övade att hon skulle stå med frambenen på! först gick hon lite på sidan, sen klev hon över hele, hon ville inte trampa på den:P men sen så lyfte jag upp framhoven på den och locka fram henne med en morotsbit så hon ställde sig och då fick hon massa beröm och godis! gjorde de typ 4ggr! duktig bebis <3
sen den den andra grejen var att jag lagt ut en plast på backen, som vi gick över, den gick hon bara rätt på fast med väldigt höga kliv! så söt ! och duktig! vi gjorde halt på den och gick några gånger!
sen den tredje grejen var att gå emellan höskrindorna och laduväggen! vilket också gick jätte bra, hon bara gick efter mig även om det var läskigt! idag var hon sitt vanliga jag igen :D vilja lära sig och hitta på nya saker:) världens finaste häst är det <3! båda mina tjejor är världens finaste! <3
hann sedan precis hem till idol, sen har jag och matte legat i soffan och fettat med choklad och cola!
puss och godnatt, nu ska jag räkna på hästarnas foderstater! PUSS

Inga kommentarer: