torsdag 22 september 2011

the day

dålig variering av rubrik,,haha!
till stalldagen som började vid 13.00 och slutade vid 19.00 ca:)
Jag fixade åt alla 3 hästarna! sedan så tog jag in ferdi och märkte att han tappat en sko! borsta honom och släppte ut honom! tog in Manzana och badade ben + svans och borsta och fixa! finaste <3! fixade lite i sadelkammaren medans hon torka och sen släppte jag ut henne igen! Anita sms a och sa att jag gärna kunde rida även fast han tappat en sko, så tog in honom, nyborstad från hagen så var bara att slänga på alla grejer och hoppa upp och rida ner till ridhuset!  vart ett dressyrpass i hoppsadel! jag älskart! (utan ironi)! skulle egentligen ha skuttat lite men eftersom han tappat en baksko så kändes det bättre att bara hålla sig på backen :) till en början var det en katastrof! han slänge med huvudet och galopptravade hela tiden! och sen efter lite jobb så vips så vart han superduper fin! han var lydig, det gick att öka och minska galoppen jättemkt små och stora volter, galopp några travsteg halt, sen galopp och så vidare! fick en riktigt bra känsla där på slutet! han låg kvar och rullade på i samma tempo utan att jag behövde göra halvhalter eller skänkla på! och gick i en riktigt bra form där ett tag!
sen efter det så fixade jag med Zäta :) snyggingen <3! och efter det tog jag in mina pållar och åkte hem!
pusshejs! <3

Inga kommentarer: