fredag 16 september 2011

dags för att blogga igen

idag bar det ut till stallet vid 14.30 typ! släppte Zäta och Manzana i en annan hage med mer gräs i medans jag mockade och fixade klart allt, ca 50min fick de gå där och gluffsa! sen in med Manzana i stallet och ut med Zäta i hagen! (såg att hon hade ett litet sår på v.fram längre ner på kotan! men ingen fara med de. men de var nytt. men inge mer med det!
red ut i ca 45min på Manzana i skritt och trav! gick super! trava över en liten stock som kom på vägen, typ 50cm hög. och hon hoppa glatt, efter det kmr en stock på 1.30 som vi inte ska över, men hon bjuder som fan i vanlig ordning ;) men hon är inte igång och det är verkligen inte bra mark bakom! :P knasis<3.
sen när jag var klar med henne så släppte jag ut henne och tog in Zäta! gjorde rent hennes lilla sår på frambenet och upptäcker en rejäl reva på insidan långt upp på v,bakben. ca 15 cm långt, men inte så djupt men det blödde om det! men inget som behover sys eller så iaf! men gjorde rent det iaf, + såretn på framsidan av kotan på samma bakben, sen hade hon även rivit bort lite hår här och var och lite "stas märken på h,bakben på skenbenet". såg ut som om hon fastnat i en buske? el kanske i en tråd? svårt att säga faktiskt! kollade igenom hagen och den syntes inget konstigt med tråden iaf, förutom att dem var och stängd för "sommardelen" och hon kanske inte har sett att det var stängt ? aja det kommer nog att läka bra så länge inga flugor ger sig på det! får se hur det ser ut imorgon, men såg lite otäckt ut faktiskt! och hon var väldigt öm! men jag tror att hon överreagerar endel också! lilla hjärtat mitt <3
sen åkte jag matte och ewe och köpte godis + coca cola, fetto man är men aja! sen blev det idol, och sen har jag kollat sändningar från EM. en 5e plats till sverige och att "vi" får rida OS är inte dumt !:)
Puss och Godnatt!

Inga kommentarer: