onsdag 21 september 2011

till när jag var hos hästarna:
fixade klart allting, sen så tog jag in och fixade med Zäta. sedan gick jag och Jonna en prummis med våra bebisar! gick väloki, Zäta var jätte lugn ! alldeles för lugn! hon visade en ny sida idag som jag inte är van vid, hon brukar vara piggare och mer samarbetsvillig! vi skulle gå igenom vatten/lerpölar i skogen  hon var tjurig och bara frös fast när jag ville ha över henne! jag körde metoden att vänta ut henne, sen peta jag även på henne lite med spöt när hon bestämde sig att bara stå still^^ haha ! vart faktiskt lite förvånad över att hon verka tycka det var tråkigt, och inte ens intresserad av att gå prummis! hon brukar ju vara pigg och framåt och göra som jag vill :)! men idag var hon tjurig och slö min fina bebis<3! hon förstår inte meningen med att skita ner sig helt i onödan;) haha! men sen när vi kom till en större vattenpöl på grusväg som var rent, då bara gick hon :) men man får tänka på att jag inte alls tränat vatten mycket med henne! bara nu här den senaste tiden när hon stått i rotbrunna jag tränat vattenpölen på ridbanan och den nere vid ridhuset! och alla har ju dåliga dagar, och idag hade hon sin! hon som alltid brukar vilja gå fram till de som är läskigt! men jag kan inte säga att hon tyckte det var läskigt utan hon bara tyckte det var helt onödigt och äckligt:P
hon som ska bli hopp och fältävlanshäst, vi har visst lite att öva på om hon ska fortsätta vara lika ointresserad som idag ;) men för övrigt förutom lerpölarna i skogen så var hon lika lydig och känslig som vanligt, min fina väluppfostrade lilla prinsessa <3 världens finaste och underbaraste lilla tjej!
sen eftersom att Zäta dröjde lite vid lerpölarna ;) så hann jag tuvär inte göra mer med Manzana än att visitera henne tuvär :( men imorgon ska hon få en riktig genomborstare! och sen skritta/trava ut på henne! och sen kanske jag ska ta med en pressening och ta fram lite grejer på ridbanan och miljöträna Zäta lite! för igår när vi gick över en pressening så tyckte hon det var jätte läskigt men gick sedan över :)!
nu har jag skrivit mycket!
jag har ont i huvudet och hostar idag med! kulkul! så  blir det till att äta slemlösande! suck!
+ att jag är trött hela tiden! vilken jag inte brukar vara!
men aja nog med text nu! pusshejs :D

Inga kommentarer: