lördag 17 september 2011

Idag så red jag Ferdinand och Mamma red Manzana:)
först red vi ut i ca 40min, skritta typ hela tiden, trava lite några
gånger också. sen när vi kom tbx så red jag lite på ridbanan och
mami tog fram ett sockerbits kavaletti som jag galopera över, och
han tyckte att det var superkul! fick lägga några volter för han ville gärna
bestämma avstamp själv, vilket inte blev så bra:P så då tvinga jag honom att
hoppa av lite tidigare för att inte galopera på kavalettin, och då tog han i allt vad han kunde
och han bah, yeeeeeeey jag "kan hoppa" så han sparka bakut och bocka samtidigt som han
drog ner huvudet och kasta sig åt vänster, så jag drutta av:P men han fortsatte att
sparka bakut och bocka:P gulligt! landa på sidan av höften och knät fick en smäll på sidan
så just nu känner jag mig lite "paralellförskjuten" haha!
men hoppade upp igen och red på kavalettin typ 3ggr till och sen trava jag av honom och han var
verkligen fin idag! lättriden och han arbetade på bra! utan att jag behövde kämpa för att få ihop
och igång honom! han tyckte helt enkelt att det där med "hoppning" var väldigt kul!!:)
för ferdi är det ju faktiskt lite hoppning eftersom han inte hoppat på väldigt länge!

Det gick bra för mamma med Manzana:) hon försökte nog allt med lite "dumheter" ibland:P sötnos!
hon var väldigt stapplig i srkitten, men när vi kom tbx så hade hon fått skav av sadelgjorden!
hon är väldigt känslig när hon fäller/sätter päls!

till Zäta: Mamma borsta och fixa med henne idag <3 vi kollade noga på hennes ben!
hon är lite svullen vid rivsåret, men de kmr läka fint, sen är hon svullen över skenbenet på andra bakbenet
ser ut som att hon kanske fastnat i ngt. lite öm och halt är hon! hoppas på att det är mkt bättre
imorgon när jag kmr!
finaste älsklingarna mina <3
Pusshejs!€

Inga kommentarer: