torsdag 29 september 2011

the day

till stallet, orkar inte skriva om allt annat!
innan stallet så åkte jag och köpte torv, så jag kan börja med bädd nu, hade egentligen tänkt att börja med det om typ en månad, men nu började jag med det idag, då det går fortare med mockningen då:)
mockade och fyllde på vatten till mina + ferdi, sen red jag ferdi i ridhuset, skulle ta något skutt inför söndag, anita tyckte ju att jag skulle hoppa 75-80 och 90. men ferdi är ju inte så igång, och han blev svettig och jätte trött efter 8 språng på 80-90cm! fast jag skrittade emellan varje! så han lär inte orka gå 2 rundor! och när han blir trött så bryr han sig inte om om han river. så hade de vart min häst ahade jag bara hoppat 75-80, eftersom de är första gången för honom och han inte är så igång ännu. (bara onödigt att trötta ut), så så blir det! visst det är roligare att hoppa högre, men man gör ju såklart det som är optimalast för hästen:)!  så 75 el 80 blir det beroende på vad som finns:)
sen efter det så fixade jag allt hö + krafft! och tog in och fixa lite med Manzana <3, sen tog jag och yvonne in bebisarna, och såp fixade jag lite med finaste Zäta! men det jag blev mindre besviken på var att hon började med att gräva upp bädden vid dörren opch smaka på torven!

Inga kommentarer: