måndag 26 september 2011

tjugo år idag då

idag följde Linda med mig ut till stallet :) hjälpte mig med stallet och fotade mig och ferdi när vi skuttade :)
vi hade byggt fram en fem och en halva! fast vi körde 6m eftersom ferdi är lite större och lite svårare att korta sig mellan:). sen en liten oxer i mitten och ett litet räcke på andra långsidan.
hoppa fem och en halvan på 85cm, lilloxern på ca 70cm, och lillräcke på ca 60cm :P
han rev frambommen några gånger på båda oxrarna:P han har en liten udda stil:P ska visa sen ikväll när linda kmr med kameran så att jag får in dem på min dator:) på en bild stampar han av med ena bakhoven bakom markbommen:P fast han kom rätt med frambenenXD hehe:P lite gulligt!

sen borsta jag manzana och kände bara igenom Zäta :)
mina fick "vila" Zäta brukar ju inte direkt arbetas:P gör något med henne ca 3dagar i  veckan, det tycker jag räcker för en så pass ung häst :) och Manzana ca 5 dagar i veckan! dock så brukar jag försöka hinna med att borsta båda nästan varje dag :D

och ja idag fyller ju jag 20år., så ikväll blire tårta :D hade ju kalaset för släkten i lördags^^
pusshejs

Inga kommentarer: