torsdag 1 april 2010

Älskar mina fina hästar

Hejsan, imorse började jag dagen med att kolla till mina underbara hästar<3 Bebizen är såå fiin!
sen vidare till skolan, vi kollade på en film om skolorna, öppna & sluta, bra film! medans vi kollade på den så pratade chricko med oss en och en, gick bra, hon sa mest possitiva saker vilket är roligt att höra, men min sits ja den måste jag öva, men jag måste gå till en sån där jävla kiropraktor snart., skulle ha gjort det för 5år sedan när jag ramlade av Classe i kombinationen i Heby. men jag vet att jag är löjlig men jag vågar typ intexD men mamma har så gott som tvingat mig att jag ska till nån rygggrej xD jag klarar nog det ska vi se, vet inte varför men har typ skräck för sånt där, sjukhus,tandläkare,sprutor,kiropraktor. xD tönt på mig!
sen så red vi, jag provade kandar på Peakea idag, visste att hon antagligen inte skulle funka på det, jag brukar inte vilka använda såna bett men jag hade aldrig ridit på det förut,(eller typ på en kompis ponny när jag var mindre för länge sen). så ville iaf testa, funkade inge bra alls, och jag ska aldrig mer rida på ett sånt skit bett ;) haha! Peakea funkade inte alls på det, men nu har jag provat iaf, och prova kan man alltid göra! vågade inte ta i henne när det var så skarp spec inte i stången! även om jag vill ta mer i tyglarna och bli mer stadig så tar det liksom imot inom mig, jag försöker men endå så kan jag inte. typ lite tvångstanke att det bara inte går., lätt stöd kan jag ha men inte mer. jag är nog psykstörd, jag försöker bli av med ALLA tvångstankar jagf har som att, jag måste räkna till 4,  4gånger innan jag vet att boxdörren,innedörren, fönstret är stängt, att jag mpåste räkna och känna på vattnet i hinken, det räcker inte med att jag ser att det är där utan jag måste känna på vattnet så jag vet att det är där, att jag inte kan ta i handtag utan att ha tröjan för mm, jag vet att det är helt ointressant för er att läsa detta, men jag kände bara för att skriva detxD ni som känner mig vet ju hur jag är :P xD !

sen hem, jag och mamma åt kebab i stan, på pizzan uppe vid drott, gott! sen hem och till stallet. jag mockade, fodrade, vattnade mm, pysslade med Manzana & Fölisen<3 så söööt! snacka om att hon är gosig och kärvänlig<3 älskar mina hästar! är så glad att dom finns, dom är mitt liv! utan dem skulle mitt liv vara värdelöst! sen kom mamma och då släppte vi dom på ridbanan, första gången med Manzana lös.dom sprang som bara den, och det är hur mycket energi som helst i dom där små benen!
ÅH VAD GLAD JAG ÄR <3

PUSS PÅ ALLA SOM ORKADE LÄSA!€

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, jag orkade läsa ;D Underbar liten fölis, men hon har ganska stort huvud va? ;D

Sunshine XD

Anonym sa...

Asså jag fattar inte, det står att det är 0 kommentarer, men jag har faktiskt kommenterat ;D

SaraKarlsson sa...

ja hon har ganska stort huvud i jämfört med kroppen :) växer nog i det, men fölgrimman är förstor:P ja jag såg inte din första kommentar förns du skrev den andra :D <3