fredag 16 april 2010

5e placerad i Skolmästerskapen i Dressyr idag

Skol SM idag då! : )

Sagen började i Jällastallet, pratade lite och sen gick vi ner till ridhuset och byggde fram dressyrstaketen och fixade allt som behövdes fixas, sen satt vi på Lottas rum ett tag och pratade och skrev i protokollen / bytte hästar på vissa ryttare mm, Jag och Sabina ringde vår praktikplats som Chricko fixat åt oss, och det verkar super :D kommer bli as nice ju:) hon var mycket trevlig och glad till att vi skulle komma (Sabina som pratade med henne på villkoret att jag skulle rida i kavaj idag, vilket jag gjorde :) så nu behöver inte Chricko tjata på oss mer;) vi åker dit på måndag eftersom att det är tävling på söndag!

sen 13.00 gick första start, innan det fixade vi också en massa. sen efter ett tag gick jag och gjorde iordning Peakea och sen började jag rida fram ca 45 min innan. gick mycket bra, fick lite hjälp av Sofia på framridningen vilket jag är glad över :D Peakea är as brunstig och när jag skänkla så gick hon mer bakåt en frammåt, men sen efter ett tag så vart hon riktigt riktigt fiiin<3 jag kan säga att mina ben fick kämpa:P.,., sen väl inne på banan så kändes det helt okej, jag var nöjd med hästen och hon gick helt ok, inte lika bra som på framridningen men hon var rädd för dommaren så dit ville hon helst inte.  men det flöt på bra, jag skrittade av henne och ställde in henne jag var helt säker på att jag inte skulle bli placerad så.  men sen kommer Maro och säger att jag red på 60.68% och jag bah eh sluuta ljug! haha men så vare, och jag blev tillslut 5e placerad:D rosett presentkort och en keps. Peak Trophy är BÄST<3 vi gjorde det alltså riktigt bra! trots att varken jag eller hon är några dressyrstjärnor, men jag är helt klart supernöjd :D <3 suuuper nöjd! jag hade liksom räknat med att komma sist och så går det så bra!:D Jag och Peakea önskar verkligen att du kunde få bli min <3 jag vill verkligen ha den hästen! ingen tycker typ om henne förutom jag då jag älskar henne <3!

sen så har jag fixat och donat hos Manzana & Zaranthina <3 Z var hel galen på ridbanan där ett tag <3 mina finaste hästar<3 älskar er mer en allt! utan er inget mig!

Manzana & Zaranthina Mail<3, önskar även att jag kunde få stå som ägare på Peak Trophy också! <3 :(

Inga kommentarer: