fredag 2 april 2010

Jag älskar min Fölis och min fina Manzana

Min Fölis är helt underbar <3

Fortfarande bilder från 30mars, men ska fota nån dag! tar mest med mobilen och det blir ju inte så bra

Idag så har jag ..
Började dagen med att gå till stallet och pyssla med fölis och Manzana, sen kom mamma och då släppte vi ut dem på ridbanan. och båda sprang och fölis var heltokig, så jäkla gullig den där vildingen <3, mamma och jag mockade,halmade,fodrade,vattnade mm, sen in med dem igen efter nån timme och åkte hem och luncha sen till åkerby och kolla på hingstvisning, asköhingstar! arnold visade några st, en vann en betäckning med Cortez :O jag ville ju ha den:P.. sen hem igen och Carina,Linda,Sofie,Janne följde med oss hem och kollade på fölisen:D dom fick springa lite på ridbanan igen, och fölis var helgalen, sen kom även annika,kalle o robert o kollade. sen hem och fixa lite, sen gick jag tillbaka till stallet och fixade, borstade manzana och pysslade med fölisen<3, sen så släppte jag på ribanan så fick dom gå där tills manzana ville in i boxen igen. då varte sovtajm för bebiz och jag låg och sov brevid henne, hon låg med huvudet på min arm och sov, och ibland pussa hon mig i ansiktet, shiet vad jag älskar henne, min alldeles egna lilla bebiz<3! sen tempa jag henne när hon låg ner, hon hade 38,6 idag med. :D brabra! för er som undrar så ligger föl på mellan 38,1-38.9 i temp:D

det Bebiz gör är:
Äter, Sover, Övar galoppombyten & piruetter, och övar lufthopp och sparka bakut och även börjat öva att stå lite på bakbenen :D hon tar snabbt efter sin mor ! <3
PUSS PÅ ALLA

Inga kommentarer: