fredag 23 april 2010

sjunde plac Skolmästerskapen i Hoppning på Peak Trophy


Skolmästerskapen i Hoppning
Började dagen med att vi samlades i Jälla stallet, sen gick vi ner och byggde banan plus framhoppning, sen så gick jag och linda m fler och skrev ut nya startlistor pga ändringar IGEN xD aja sen så ringde sabina och jag till  Jane som vi  ska praktisera hos v 17-20:D
sen gjorde vi en massa och sen vare dags att ta in liulle Peakeagullet <3 fixade med henne och sen var det dags att börja rida och sen hoppa fram, gick bra, men red ej fram så mkt eftersom att det inte bara var jag som skulle hoppa henne! sedan efter att Vera ridit ideal tiden på Casilla så startade vi, jag var 2a, på banan flöt allt på bra, men hon var lite seg/stark och vi petade ett hinder som hon ville för mkt på och jag höll inte med om det:P så var mitt fel, jag hade kunnat låtit henne hoppa av stort och flakt men aja lätt att vara efterklok;) sen så stod jag på banan tills alla hade hoppat:D fixade fram priserna och så, var ganska säker på att jag inte skulle bli placerad eftersom jag fick en rivning och då får man minus poäng i stilhoppning. men jag vart placerad på 7e plats :D och fick rosett hästgodis och vantar. :D Peakea är BÄST<3! sen så fikade vi med Cricko i cafeterian och vi hade typ fikaavslutning, för idag så slutade våran Ridning 100p kurs :( jag var lite depp hela vägen hem, vill att det ska börja på måndag INTE att den ska vara slut redan :( På söndag är det tävling och sen på Måndag åker jag och sabina till nyköping där Jane ska hämta upp oss, vi ska praktisera på hos henne, Hoppkompaniet i 4veckor :D nice som fan! hoppas att det blir lika kul som vi tror att det kommer att bli :D kommer sakna mina hästar men kommer ju hem på helgerna :D... 
sen hem och till granngården köpte lucern som äntligen kommit hem, fick bli 2säckar, när mamma och jag kom hem så märkte vi att vi hade glömt handla mat:P haha men vi hade iallafall handlat hästmat :P så äre när man lever ett liv med hästar, man glömmer aldrig hästarna men man glömmer sig själv;) fast mamma och jag hade ju redan ätit iaf! vi åt på Torina och jag åt Vesuvio med B.a sås:D mumma!
sen hem till hästarna fixade och donade., mockade, hjälpte Ida när hon red, och sen borstade jag och fixade med mina gullungar <3 Lika bäst som vanligt, Bebban "hoppade" hinder på ridbanan idag igen, hon är redan en superhoppare kan jag säåga :D och hon vill hoppa hela tiden :D <3,.. typ 20cm men endå:P hon hoppade typ ett 50hinder i skritt häromdagen också:P bara sådär utan att hon hoppat tidigare ;P haha gullunge det där, och idag så såg jag för första gången att det kom riktiga träckbollar ifrån henne :) hon utvecklas och blir bara större och större för varje dah :D <3

ÄLSKAR MINA FINASTE UNDERBARASTE

Inga kommentarer: