torsdag 15 april 2010

Programridning inför imorgon tyyyp

Hejsan nu är jag skittrött men tänkte uppdatera endå.

I skolan idag så började vi 10.05 med teori i fålhagen, hade lite ridlära + skolmästerskapprat inför imorgon. sen pratade jag med Lotta och hon ska vara speaker! sen efter lunch så tog vi fram hörnen på dressyrstaketet så vi fick hörn på lilla dressyrbanan^^ sen red vi igenom programmen där, jag kunde dock inte göra det för jag fick göra halt hela tiden, för de tyckte att dom skulle rida sina vägar klart^^.. kändes ganska värdelöst och sitta där och rida program, 1 jag tyckte inte att det var roligt, 2 peakea är brunstig och apseg, 3 jag kan inte sitta ner i sadeln och rida 4, jag får panik näre är folk överallt, jag vet inte varför men jag blir stressad och känner mig ivägen överallt trots att jag e den som alltid lämnar företräde! + att peakea spänner sig och dampar när hästar kommer för nära henne:P älsklingen då! <3.. Hon är iaf fiiiiiinaste skolhästen. utan tvekan! både hon och jag tycker mer om lite med fart och fläkt, men är bra träning för oss båda att rida lite program, hur som helst så fick jag lite hjälp av Chricko och det kändes mkt bättre sen. fast det känns ju inte presis som man har några förhoppningar inför imorgon:P Peakea har typ kommit sist varenda år i dressyren förut, så jag antar att jag och hon med gört :D men det gör faktiskt absolut ingenting, det viktigaste är att det känns bra och att vi iallafall genomför det där programmet:P det är en skoltävling men jjag satsar på hoppningen istället ;) haha <3. Peakea är iallafall bäst även om hon inte är någon gångartshäst presis;P

sen så åkte Linda och Denise med till Enköping., vi släppte av dem där och sen hämtade vi Mattias och Ida och sen till granngården och köpte häst mat, vart typ 560kr :O (€och då köpte vi ingen lucern för den var slut) aja dyr i drift dendär lilla älsklingen jag har <3. sen hem och till stallet, Anna och Tindra hoppade lite på banan, så jag och ida hjälpte henne och höja lite och sånt där:D sen så red även jag lite på Tindra , men hon var lite trött så jag red inte så länge:P men fin var hon, fast hon ville inte riktigt gå framåt först. men det var väll lite ovant med en ny ryttare på ryggen också? sen så mockade jag och fixade åt mina älsklingar <3 fodra, vattna, halma mm, tempa Bebban 38.5 hade hon(fick hjälp av fanny med mockning och att hålla i fölis;) , sen gosa lite med dom, sen tömkörde jag och ida hennes ponny lilla Q, gick mkt bra, vi satte graman effekt på innersta tömmen och sen fick hon skritta runt lite med graman effekt på båda sidor, (för att hon inte ville släppa upp ryggen först, så då fick hon skritta runt så, (dock inget jag rekommenderar om man inte vet vad man håller på med. ) och bara korta stunder, eftersom att dom inte kan ta stöd på bettet då, och att man inte travar eftersom att om man bromsar så drar man ner dom och så ska det inte gå till. hon satte iaf över mer vikt på bakbenen en vanligt. och Ida verkade nöjd med hennes arbete hon med :D!
sen vid 10 åkte jag hem från stallet, nu sitter jag här och äter och ska snart duscha sen sova, orkar egentligen inte duscha men måste vafan xD

Hejs så länge

Inga kommentarer: