måndag 19 april 2010

Foderföreläsning

Zaranthina (påbilden 6dagar) måste fota nya bilder snarast!

dagen började med att jag tog moppen till mina hästar och fixade där sen vidare på moppen till örsa, ställde moppen hos farfar och hoppa på busssen..
väl i skolan så hade vi forderföreläsning, var väll endå ganska värt! det är ju mkt bra att dom åker runt, för alla har ju faktiskt inte egna hästar och kanske en gång vill skaffa, jag tycker att det är super att dom åker runt och föreläser, ursäkta språket men finns så mycket inkompeteent okunnigt hästfolk så det är gräsligt xD
sen efter det pratade vi lite skolmästerskapen med Chricko. sen gick Jag ner och red min lilla älskade Peakea <3. hon var hur jeffla lat och brunstig o tjurig som heelst i början men sen efter VÄLDIGT mkt jobb av mig så vart hon GRYMT FIIN! hon låg och aktiv i formen i alla gångarter, flyttade bak o framdel, tempoväxlingar, övergångar. och jag kan säga att jag red med benen för 10:P red även i förvänd galopp i båda varven och det var kämpigt men gick mkt bra! och hon vart grymt fin i formen! så kul att det gett resultat de här veckorna!
sen när vi kom in i stallet så sa Sofia C, hörru sara synd att inte dressyrtävlingen var idag istället för i fredags, jag såg att hon var jätte fin! :D mkt kul o höra!

kollade nyss på startlistorna, jag är startnummer 24 på söndag, var typ det på förra tävlingen också:P aja.
såg att Gabb var 1a så jag startar iaf inte först av oss Jälla i 1m, e typ jag o gabb och kanske Linda också i 1m beror på ifall dom sa ja typ?! dom lottade ju först bort de efteranmälda pga av många starter, jobbigt :P men kul för dåäre många placerade men svårare att vinna:P men jag och peakea ska göra vårt bästa och lite till <3, imorgon så ska vi gå och hoppa för Chricko på Maria & Erika Norlins bana!

nu måste jag sova så att jag orkar upp imorgon :P PUSS OCH NATTINATT

1 kommentar:

Anna sa...

sv, okej :) ja det fanns en stig till att gå in på men jag gjorde inte det.. fick räcka med ett hoppdike och det där översvämmade "gå-igenom-diket" :D