fredag 3 september 2010

Svar på lite frågor från läsare : )

Varför byter du inte till blogg.se ?
- För att den enda anledningen till att jag ville byta dit var att man kunde se hur många sidvisningar man har per dag,vecka,månad. men sen så hittade jag att man visst kunde kolla det på blogspot.se. så det var ju perfa, + att på blogg.se kan man inte se vilka som har uppdaterat sina bloggar och det är en viktig funktion för mig :).

Varför bloggar du på blogspot.se?
Jag tycker att det är en bra bloggsida + att jag har bloggat här tillochfrån sen 2008, och jag har ju skrivit en massa om mina hästar nästan varje dag, och därför vill jag fortsätta i samma, så att jag sedan kan gå tillbaka och kolla.

Varför tog du bort designen från din blogg och nu är den helt vanlig?
För att jag hade ju bilder, men ingen direkt design. jag är inge bra på sånt, men vill någon hjälpa mig att fixa min blogg så är er hjälp mycket välkommen:)

Varför har du skrivit om att du inte gillar att man betslar upp hästar?
Gillar och gillar, jag har väll inte direkt något emot det om rätt mäniskor med rätt händer gör det.
jag skulle kunna skriva ett hur långt inlägg som helst om detta. men en häst som blivit utbildad av en profisionell ryttare behöver nästan aldrig ridas på något annat en ett vanligt tre eller två delat tränsbett. hästen blir ju inte mindre stark eller mer lydig för att du har ett starkt bett, utan det är ju bara det att det känns mindre för ryttaren. och då tror de flesta att de har löst sin hästs problem, men i själva verket har de bara löst sitt eget. jag tycker man kan betsla upp periodvis om de så behövs, men jag tycker man ska lägga ner mer tid på hästens utbildning så att man kan rida hästen på ett vanligt tränsbett. :) rätt utbildning ger en lydig häst på vilket bett man en rider på.

Vad är ditt favoritgodis?
Choklad, Marabou helnöt, Geisha. snickers.

Ska du sälja Zaranthina Mail eller ha henne kvar?
Jag ska ha henne kvar :) <3

Pluggar du fortfarande på Jälla?
Ja, eftersom att jag inte vart klar så har jag tagit en förlängd studietid!

Varför rider du på gramantygel "om du endå inte rider på den"?
För att den gör Manzana lugn och avslappnad, hon trivs på den. och när hon är lugn är hon lätt att arbeta med, så därför kan jag sätta på den nån gång ibland. det är ju en hjälptygel, inte meningen att man ska dra ner dem;)

Har du fått hunden Oscar?
Ja, men jag kan inte ha honom eftersom att jag inte har den tiden en hund kräver, men eftersom att det är mammas killes hund så får jag ha honom ibland iaf :)

Tycker du att man ska ge krafftfoder till unghästar?
det är en fråga som inte går att besvara utan att se hästen, klart det bästa är fri tillgång på ett superbra hö + mineraler. men behövs det kompenseras så var absolut inte rädda för att göra det. en växande häst klarar sig inte på halvdant foder!

Varför vill du ha en unghäst om du ska köpa häst igen? dom är ju jobbiga, man kan inte tävla omhoppning och dom är ofta stökiga.!
haha jag tycker jätte mycket om unghästar, bättre en om äldre hästar faktiskt, jag tycker om att utbilda hästar och få känna att man själv har gjort jobbet :D me like babys <3

nu svarar jag inte på fler frågor för nu ska jag äta, så ni som inte fått era frågor besvarade så kommer jag inom kort att besvara flera frågor;)

Inga kommentarer: