onsdag 1 september 2010

Ny unghäst i flocken

efter att jag blockat klart förra inlägget idag så åkte jag ut till hästarna, och jag säger väll det jävla moppejävel! på grusvägen påväg till stallet så börjar moppen smälla och lukta bränt xD och så lägger skiten bara av xD. så den bara dör! den gick att starta igen efter ett tag. sen på grusvägen från stallet ner till hästarnas sommarbeteshage så tvärnitar moppejäveln och lägger av så jag flyger fram o landar me handen på en jävla sten, och moppen välterxD suck! (visserligen körde jag ganska fort och hoppade i ett hopp men iaf) den kan ju inte bara slå tvärnit?xD aja shit the same.
väl nere vid hagen så tutar jag och 2sek efter står mina älsklingar vid grinden och gnäggar. är de inte för underbara? <3 me love them so much <3. på mid grimmorna och upp med dem till stallet, gav dem krafftfodret och sedan tog jag ut Zaranthina och fixade med henne i gången tills hon vart lite otålig så jag ställde in henne igen, borstade lite på Manzana och sen kom den nya ett¨åringen ( ett halvblodsto). så vi släppte ihop dem, Manzana kollade som vanligt av att den fatta att hon bestämde och sen så ställde hon sig och betade brevid den, medans Zambia gjorde allt för att få bort den från flocken ;)
sen så åkte jag hem och åt och duschade och nu sitter jag här framför datorn i pyamas och klockan är 18.45. skönt eller vad? första gången på länge :D

Hare bäst allesammans :D

Inga kommentarer: