måndag 13 september 2010

Började dagen med att pallra mig ur sängen, fifan va de va jobbbigt! sen vidare till skolan där jag träffade Sabina <3, hade avstämning med Chricko, och gjorde sedan klart en till uppgift så idag vart jag klar med 2kurser, eller ja den ena kursen lämna ja in idag iaf, eller båda, men den ena gjorde jag ju i skolan. sedan så stämde vi av med Chricko igen, och sedan så pratade jag och sabina med Lotta. och med kerstin, titti hade inte rättat mitt matteprov en xD. sedan så fikade vi och åkte hem:D

åt potatisgratäng och köttbullar hos mormor, mums! och sedan vidare ut till stallet, där jag tog in och fixade mina hästar, blev en massa prat om sadlar då Anna och Jessica hade tagit hem en massa sadlar att prova på deras hästar, både hopp och dress sadlar. Jessica ska prova att rida med min sadel på onsdag tror jag. den andra jeremy rudgen tyckte hon väl låg bättre, men att min också låg bra. jag vet inte för jag kollade bara hur min låg:P och den låg bra vad jag tyckte. haha kan ju hoppas att hon väljer min;P men annars så får jag kanske ta mig i kragen och lägga ut den på någon annons på nätet? - vill ju inte sälja min kära sadel, det är verkligen den skönaste man kan sitta i! Jeremy Rudge är verkligen en kvalitets sadel. så vill ju helst hitta en sådan igen isf, fast med smalare bom isf. den har legat bra på alla mina hästar, tom Manzana när hon var ordentligt musklad, få när jag hade henne första gången, och när hon var dräktig:P. men min sadel e ju lite liten för mig också. så jag skulle väl antagligen behöva sälja den? annars får jag rida barbacka tills Manzana är uppbyggd, vilket kan ta ett LITET tag:P., haha men vi får se. :P

tömkörde Manzana i hagen då ridbanan var upptagen av en lastbil:P och jag kan ju inte lämna Zaranthina i boxen för då hoppar hon uut, men träningen med avvänjingen går iallafall framåt:P. aja sak samma så gick tömkörningen inge bra, Manzana är brunstig och tjurig, men sådana dagar finns också <3:D


sen hem och cyklade på våran motionsträningsmaskin, och fifan va de va jobbigt:P gjorde de i 30min, jag har aldrig tyckt att det vart så jobbigt tidigare i mitt liv:P och sen 60st sit ups på det. känns bra efteråt. så nu tog jag en kopp tee och en bulle:PxD

nu ska jag ta och sova snart tror jag, är helt slut som jag vart nu i typ 1 och en halv vecka.

hare gött!

Inga kommentarer: