lördag 4 september 2010

nu tänkte jag svara på dem 3 sista frågorna som jag inte hann besvara igår kväll

Vilka är dina favoritraser, 1-5?
1.Hästar helt klart <3
2. Hund
3. Katt
4. hmm? kalvar;P
5. lammungar:P

Kan du förklara varför du tycker att höökstäcken är så dåliga?
För att dom har sämre andasfunktion, sämre bogskavsfunktion, sämre material än vad jag anser att ett täcke ska ha. stalltäcken och sånt kan fungera, men hagtäcken tycker jag man bör ha av kvalite som är sköna att röra sig i och inte regnar igenom. (om de finns hästar som har sönder täcken i hagen, dock så tycker jag absolut att man kan ha billiga täcken, för ingen har väll råd att köpa nya jämt?.  det där är en smaksak! för många fungerar dom säkert bra, men jag tycker inte om dem:p så vi gav faktiskt bort alla våra hööks ponny täcken till en liten shettisridskola rätt nära oss när vi stod där med hästarna:)

Du har skrivit i din blogg att du aldrig mer ska använda nylongrimma på dina hästar! varför det? är inte det lite snobbigt?
I det inlägget jag skrev det så skrev jag också varför, det hände en olycka och då får man sig en tankeställare. nylongrimman som min häst hade gick inte sönder och det kunde ha slutat mkt illa. därför är det mycket bättre att kosta på sig en grimma som faktiskt kan gå sönder när det behövs. jag ser inget fel med att folk använder nylongrimmor på sina hästar men jag kommer inte att göra det efter olyckan. inte än på länge iaf. och på unghästar ska man ALLTID ha lädergrimma! visst det blir dyrare, men man kan ju alltid spara eller sälja en lädergrimma.  till fler tillfällen liksom;P


Hare gött. nu är jag klar i tvättstugan och nu blire stallet för hela slanten!:)

Inga kommentarer: