tisdag 22 juni 2010

vill ju BADA

Finns nog ingen snyggare en min finaste lilla häst <3


Foto: Jag o Peakea i 1.05m Lurbo RK 6Juni 2010
saknar henne <3

Idag så har jag vart i stallet, mina hästar hade damp när jag gick ut med dem till hagen, båda försökte slita sig mest Manzana, jag vart vansinnig på henne kan jag säga! hon bockade sparkade stegrade och levde rövare! så vart förbannad på henne flera gånger och sen gick hon som ett ljus. och Bebban håller sig nära mamma när vi går igenom Zambias och Perolas hage för hon tycker att dom är lite läskiga;P.
Vissa tycker att Manzana är galen, och vissa tycker att hon är snäll som en filbunke!
det beror helt på vid vilka tillfällen man har sett henne. för hon är så himla väluppfostrad och känslig, så när hon dampar så säger man åt henne på skarpen och sen så håller hon sig duktig ett tag, tills hon försöker dampaloss ige, och då äre bara sätta hårt mot hårt igen och sen så håller hon sig duktig ett tag till.
inerst inne så är hon en riktig liten jävul min lilla finaste älskling <3


Inga kommentarer: