söndag 6 juni 2010

Lokal hopp Lurbo RK Peak Trophy

Peakea och Jag på Säfva RK ! <3

Lördag:
vaknade halv 10 och Maro och Jag gi´ck upp åt frukost och sen vidare till stallet :D fixade och donade, gjode klart och fixa en ny hage med mer gräs i till dom :D släppte dem där och sedan när vi vart i stallet i 3h så åkte vi hem och fixade handlade duscha mm, sen bar det av mot Jälla för oss:D väl framme så red vi, Jag valde att inte hoppa någonting! så red igenom henne utan stigbyglar vilket gick mycket bra <3 älskar henne så enormt mkt, och kan inte ens tänka tanken att lämna skolan och henne :( <3. sen duschade jag henne och smörjde alla grejer och vi packade lastbilen medans Vera åkte och red/hämtade Minette :D
vi hade roligt på kvällen sen innan vi skulle sova, försökte väll sova vid 12 el nått?

Söndag: TÄVLING
gick upp 05.45 och började fixa inför lastning, packa borsta på min älskling mm <3. sen vid 07.10 så var alla 6hästar inne i lastbilen och vi sopade lite o fixa, sen åkte vi till Lurbo :D jag hjälpte alla (i 90klassen) att fixa hästar och sen survade jag Vera med hästar och hjälpte henne på framridningen :) sen i 1m klassen så hoppade jag som nummer 31. På framridningen kändes Peakea sådär, var stressigt och rörigt, har aldrig varit med om en sådan idiotisk framridning, dom hade sänkt till 80cm på oxern och hästen vägra minst 20gånger i rad utan att dom fick över den, så jag kunde inte hoppa fram, eftersom att vi aldrig fick höja. folk galopera huller om buller som idioter. sen så var det en häst 10m framför mig, som rätt som de va kasta sig bakåt uppåt och gick över, så den landa på ryggen, ryttarn flög av, och hästens huvud hamna 1m framför mig och peakea så att peakea blir livrädd och kastar sig åt andra hållet och springer iväg, och ja då var hin skärrad min lilla sköna <3. så i 1m gick det inte som vi ville presis., hon slog på en tvärnit och slog sig i bommarna på näst sista oxern i grunden, och så ville hon inte hoppa för hon blev rädd och stanna igen, sen övertalade jag henne starkt med mkt ben, så hon hoppade, och hon hoppa även sista hindret med lite övertalning. Kan nog mest skylla på en dålig framridning, och att jag gick fram nån mm för tidigt med överlivet. Jag vet att jag inte blev arg när hon stannade, men jag känner att varför ska jag bli arg när jag är helt säker och vet mycket väl att hon inte vågar hoppa om jag inte "hoppar åt henne". hon litar till 100 på mig, supportrar jag henne inte till max så vågar hon inte!, och då stannar hon! Vera tyckte att jag red bra iaf. känns ju bra att höra iaf. även om jag tar på mig stoppet, helt klart!
sen till 1.05  så skärpte jag mig och red som jag brukar och hon hoppade super bra! <3 :D fick tuvär ett pet på sista hindret i grunden men det gör absolut ingenting, hon hoppade så himla bra och jag red så himla bra och jag är så himla nöjd <3<3 både Vera och Mats tyckte att det var super :D <3.. Peakea är Bäst och Finast! sista rundan  vi gör tillsammans vart superbra <3, ett litet skit pet, nudda den bara lite, hon var så himla fin, och på framridningen snacka om att vi fick bra språng <3 ! Mamma vart tårögd ;) haha.
när jag ridit klart fick jag tårar i ögonen, både för att det var en superitt och för att det sorgligt nog var sista tävlingen jag gjorde på Peakea :S <3 kommer verkligen aldrig att glömma den hästen! <3 .. speciell men bäst<3

Lite Resultat från dagen

90 cm
Denise Johansson Eleiza 0fel (bed A, så alla som var felfria fick en blågul rosett)

Linda Edström - Cortina, 0+ute. hon ramla tuvär av på sista hindret i grunden, fast såntudrvar så ramla hon av efter mållinjen så hon fick 0fel i grunden iaf, Cortina hoppa lite stort.

Veronica Nilsson - My Quality, ett pet avd.b

Veronica Nilsson - Minette 0 fel och unghästrosett

Liza Örjetoft - Independent unghästrosett?

1m.

Denise Johansson - Eleiza 4fel

Sara Karlsson - Peak Trophy 2 stopp

Veronica Nilsson - My Quality ett pet

Liza Örjetoft - Independent unghästrosett felfria

Veronica Nilsson - Minette felfria och unghästrosett (hoppade super)

1.05m

Veronica Nilsson - Cortina 2pet

Sara Karlsson - Peak Trophy ett pet


Super Nice dag! fint väder och många leenden! har haft så sjukt roligt, man hjälper varandra, jag hjälpte vera mycket eftersom hon hade 2hästar med sig, och båda hoppade super, speciellt hennes. hon hjälpte mig! vi alla hjälptes åt, gick banan tillsammans, gör allt tillsammans, vilken sammanhållning vi har! kommer sakna det så sjukt mycket, det är så himla mycket roligare när man åker tillsammans och hjälper varandra! kommer sakna det så sjukt mycket! Kommer sakna Peakea och Vera mest :D vi har verkligen så sjukt roligt när vi åker och tävlar med henne, det blir enj sådan bra stämning eftersom att hon alltid är så himla glad och possitiv och hjälpsam. och sen rider hon ju så sjukt bra, hon red 4hästar idag och hon red alla lika bra!

Tack för en superdag tjejer <3 :D

Inga kommentarer: