lördag 12 juni 2010

Presentation av mina hästar

Manzana
Fullblodsto
1996
E. National Zenith U. Blue Record UE. Record Token
meriter: tävlat hinderlöp på internationell nivå, (ca 1.50m hinder), samt GP start.
Endast tävlad på klubbtävling 1m banhoppn, hoppad bana 1.10m. har bra avstamp från backen, och gör runda luftiga fina språng. snabb och kvick, med bra fram och bakbensteknik, (när man höjer upp lite).
Bra skritt, godkänd trav, super galopp.
hon har fått 5 fina avkommor, E. Lancier, Szkopul, Magini, Borcelli, Jaguar Mail.
varav ett som jag äger född 2010-03-30, Zaranthina Mail.

Modern Blue Record, har totalt sprungit in en vinstsumma som uppgår nära 700.000kr, hon har lämnat 6 avkommor, b.la Manzana och Mr Carrera.


Manzana har b.la två fina halvsyskon som jag tänkte presentera här nedan


Blue Talk
Godkänd Fullblodshingst avelsvärdebokstav AB
1986
E. National Zenith(samma pappa) U. Blue Garden UE. Kew Gardens
171cm i mankhöjd
meriter: tävlad i hoppning och dressyr på MSV nivå

Mr Carrera

Godkänd Fullblodshingst avelsvärdebokstav AB tom 2011
1995
E. Eighty eight keys U. Blue Record(samma mamma) UE. Record Token
169cm i mankhöjd
meriter: tävlad i hoppning och dressyr, ( lämnar fina fältävlanshästar)

- - - - - - - - - -

Zaranthina Mail
Svenskt Halvblodssto
2010-03-30
E. Jaguar Mail U. Manzana UE. National Zenith
Prestationsavlad som hopp/fältävlanshäst. snygg och korrekt fölunge med mycket bra temperament, hoppas på att hon ska kunna gå de större klasserna i hoppning.
bra skritt, bra trav, supergalopp
även skuttat lite småhinder på ridbanan med bra teknik, (frivilligt av bara farten) ( och hoppat ut från hagen, 1m staket)
mål iår
Juli- Agusti 2010, fölmönstring.
Min första egenuppfödda fölunge.

Rovalds Zoyeri
Gotlandsruss sto
1992
B- Ponny 129.2cm i mankhöjd
E. Inter 380 U. Zoya UE. Axel
meriter. tävlad upp till reg LA hoppn, med 60 talet vinster och placeringar. hoppad på träning bana på 1.25m. löshoppad 1.35m. en ponny med en riktig vinnarskalle. men hon ställer bara upp om hon tycker att ryttaren gör sitt jobb, en förhållning fel eller för lite ben då tackar hon för sig. hoppar med bra teknik och är otroligt rädd om sig, river hon en bom, då brukar vi säga att då river hon inget mer iår. hon stannar hellre en att riva, hon är extremt rädd om sina ben, ingen ponny som släpar bakbenen efter sig kan jag verkligen säga. storgaloperad så hon är alltid snabbast om ryttarn har valt rätt vägar. Tina Svahne sa på en träning att hon aldrig sett en B-ponny som hoppat så bra som Zoyeri gjorde tidigare. har fått många lovord på denna ponny, och många som velat ha henne, men efter att de ridit henne har de tyckt att hon kanske var lite för speciell. men på senare dar så vart hon en riktigt skysst ponny och kunde tom lånas ut på foder. Jag älskar denna ponny av hela mitt hjärta, hon är verkligen kärlek för mig, det ska ni veta. så mycket beröm som jag har fått, om vilket jobb jag gjorde med henne, när jag fick henne förstod inte mina tränare hur mamma kunde våga låta mig rida på den där idioten till ponny, tills hon började bli placerad i varenda start hon gjorde då ville alla ha henne istället. Zoyeri har aldrig varit felfri i en omhoppning och inte blivit placerad! den ni! där snackat vi kvalitee på ponny! (ursäkta om ni tycker att detta e skryt, men det är ren sanning och denna ponny är värld guld för mig<3)

Inga kommentarer: