måndag 28 juni 2010

Manzana var trött idag

Världens finaste häst <3


Idag så har jag vart i bresse och badat med mamma sofie o linda :D på morgonen gjorde jag o mamma en ny hage åt våra hästar<3

på kvällen så ååkte jag ut och fixade klart allt i stallet och tog in mina finingar<3, sen gjorde jag iordning Manzana och börja rida, hon var skit seg, (hon har aldrig vart det förut när de står hinder framme. ) så jag hoppa av, men sen så hoppa jag upp igen och red för att mamma skulle kolla om hon var halt eller såg konstig ut, det kändes konstigt iaf, men hon tyckte att det såg normalt ut och det tyckte anna också. men hon är ju endel ömfotad så hon ska f¨å på sig ett par framskor såfort de börjar gå ute om nätterna, är rädd att hon ska råka trampa på bebban iboxen. men iallafall jag skritta trava och galopera henne. hoppa även serien 2 gånger som ida hade ställt fram. hon tyckte väll att det var kul, men inte den vanliga manzana, hon hade ingen feber och benen var superfina. men det kan bero på att jag har minskat hennes kraftfodergiva litegranna, men hon var fortfarande sjukt mkr, men får väll öka igen då?., hmm.,,. hon är ju i behöv av fett den hästen men men, vå får se hure blir, de är ju inte bra med för mkt protein nu när de äter gräs också., men Manzana är en sådan häst som inte klarar av att gå på bete utan kraftfoder, utan hon behöer massor av krafftfoder så vi får väll öka lite igen då? får se hur hon är imorgon, hon kan ju ha besvärats extremjt av alla insektingar idag på dagen också. hon är iallafall världens finaste häst, men jag vart lite ledsen där jag satt, först tänkte jag onej nu äre nått fel på min älskling, men sen så visade det ju sig att det nog inte var det endå?. får se hur hon är imorgon. men de e ju varmt också. ingen är iaf finare en henne mitt lilla hjärtegull <3
myyyyyyys med MZ <3 o min mamma är världens bästa mamma <3

Inga kommentarer: