söndag 13 juni 2010

Extrapris på mina två idiothästar

Zaranthina Mail - Manzana i hagen.

Imorse har jag vart med Ida till Nynäs, det var lokal ponnyhoppn, så Ida hoppade Queeni i LD+5. (ingen direkt skillnad från vanlig LD, utom att dem som går avd A får ha riktig omhoppning. det gick mycket bra på framridningen men sen inne på banan så stämde inte allt mellan ponny och ryttare så de vart tuvär Ute, men det är bara att träna vidare :D.  Frida fick ett stopp i LD, i LC vet jag inte än för vi åkte hem.

när vi kom till stallet så fixade jag hagen åt mina hästar och sen när jag skulle släppa ut dem så var dom totalt jävla dumma i huvudet, fyfan vad arg jag var, Manzana stod på bakbenen och bara kastade sig baklänges och Bebban kastade sig baklänges hon med och slet sig och sprang ut på grusvägen, och jag stod kvar med en galen Manzana, men sen kom Bebban tillbaka för hon inte vågade springa längre bort från mamma, och då tog jag henne, och försökte gå in med dem i hagen igen, men vafan det gick ju inte dom skulle absolut inte dom jävla idioterna, gah  vad arg jag blev! efter att jag fick damp på Manzana så gick dom in i hagen tillslut, så jävla mycket tjaffs för att gå in i en hage med gräs i, jag fattar inte?? xD urs! Manzana måste motioneras, hon är ju fyfanumej omöjlig! idag var dom billiga kan jag säga!!

De jävligaste e ju att dem vet om så väl att jag älskar dem mest! men mitt arga jag gick snart över ;) haha! men Manzana slet nästan av min nagel gjorde skitont.

Puss på mina hästar, och nu när jag tänker efter så skulla jag aldrig sälja dem ;P hhaha"!

nu ska jag ut till dem huliganerna igen!

Inga kommentarer: