måndag 14 juni 2010

duktiga hästar jag har

Manzana sommarn 2009.

om FM, har jag ju redan bloggat, så bloggar bara om min stalltid på em/kväll.
Mockade, fixade klart allt, tog in hästarna, dom fick äta och jag borstade och fixade med dem. sen senare kom mamma och då longerade jag Manzana och hon hade ju värsta fina traven <3, sen så släppte jag henne lös och då var hon redan trött men hon sprang på där :P skönt tyckte hon, inga inspänningar utan bara springa hur hon ville, dock mycket i förvändgalopp, korsgalopp, och bytte galopp rätt ofta xD. sen så när hon skrittades av så tog mamma och gick runt med henne också tog jag Bebban och gick runt med i kanske 10min, 15min. hon var dryg och försökte sparka/slå ner mig med framhovarna, men du va jag blev arg och sen efter att jag blivit arg på henne antalet gånger så skötte hon sig :D <3 duktig bebis, mkt duktiga hästar jag har, Bebb var lite dryg att kratsa hovarna på också, sen så gjorde jag rent Manzanas framben och spraya dem fullt med jod, hon fick stå utan jod bandage över natten så åker de på imorgon bitti igen, för när inte bebb har gräs som hon tkr e jätte gott så sliter hon gärna av Manzana bandaget xD, skitunge<3

Jag har världens bästa hästar <3 för alltid mina <3

Inga kommentarer: