onsdag 23 juni 2010

Hästchema

Finaste äälskling < 3

Preleminärt chema för Manzana v.25
Måndag: vila
Tisdag: Tömkörning utan inspänning ( fokucerar på att hon ska använda bettet rätt)
Onsdag: Löslongering över små hinder el Tömkörning utan inspänning  över kavaletti ( fokucerar på att hon ska använda bettet rätt)
Torsdag: Uteridning skritt o trav, (om de fungerar för Zaranthina?)
Fredag: Löslongering sen jobba henne uppsuttet.
Lördag: Tömkörning inspänd / utan inspänning (fokus på att hon ska använda bettet rätt)
Söndag: ridning på banan med fokus på att hon ska använda bettet rätt.

Preleminärt chema för Zaranthina v.25
Måndag: -
Tisdag: vara själv i boxen med sällskap av Queeni på andra sidan(mamma vaktar) / ledas sansat på ridbanan
Onsdag: vara själv i boxen(mamma vaktar)
Torsdag: ska försöka ha henne själv i boxen medans jag rider ut en sväng på Manzana ( mamma vaktar )
Fredag: Mamma leder henne på ridbanan och sen in i boxen (mamma vaktar) medans manzana jobbar på ridbanan.
Lördag: tränar på som vanligt med att vara själv i boxen och att ledas lungt o sansat på ridbanan
Söndag: samma som de andra dagarna.

kommer inte att fortsätta skriva ut chema här tror jag? jobbigt:P


Om ni undrar varför jag mest jobbar Manzana från backen så är det för att det är de absolut bästa sättet att bygga rätt muskler, (iaf om man kan påverka sin häst från backen), beror på rutin på den som gört!
visst det är roligare att rida, men jag tänker lånsigtigt. Manzana behöver byggas upp och då kommer det intensivt med jobb från backen : )
Mina hestar i finast <3

Inga kommentarer: