söndag 13 juni 2010

Andvänd aldrig något annat en lädergrimma

Ikväll så skulle ju Manzana motioneras skrev jag tidigare idag men istället vart hon omplåstrad!
Jag band upp henne lite snabbt i boxdörren för att göra rent mugget på hennes bakben, hon kastar sig och får panik och dörren går sönder i gångjärnen och hon får med sig dörren ut på ridbanan, där vi fick låss henne. GRIMMAN GICK INTE ENS SÖNDER :O ( har alltid ldergrimman på henne till och från hagen men av någon anledning så hade jag satt på henne en nylongrimma från Bucas, alldeles för bra kvalitee den gick inte ens sönder :O annars brukar ju hakar och sånt gå sönder men nejnej! många sår på manzana stackarn dock inga allvarliga, och en mördbultat mamma, hon fick dörren i ansiktet två gånger. så nu e hon snyggare en någonsin, not <3. Manzana skämdes satan sen kan jag säga., Bebban vart glad när dörren försvann så hon sprang ut och lekte allanballa på ridbanan hon. Manzana kanske inte är av den lugnaste hästtypen direkt men jag älskar henne för den hon är <3 nu sitter jag här, ska äta lite glass och sen sova för imr blire lite shopping på granngården innan jag åker ut till stallet!

Inga kommentarer: