tisdag 22 november 2011

När jag skulle hämta henne i hagen så hade de andra två gått ivåg, men Zäta stod vid grinden och väntade på mig <3 så himla söt! sen så var hon rätt jobbig i gången, sprang runt och ville inte stå still..
sen så satte jag på kapsonen och longerlinan och gick ner med henne till ridhuset, vi gick några varv och hon var så lugn så. sen så hade jag tänkt att öva lite halt till skritt och skritt till halt, och att hon bara skullle gå på en hyffsat rund volt, men det var lättare sagt en gjort kan jag verkligen säga! för Zäta levde om som aldrig förr! hon hoppa upp i luften, slog med frambenen, sparkade bakut så högt hon kunde på volt, sen så sparka hon mot mig/busa typ hur många gånger som helst!
jag stannade henne vilket går bra då hon är så pass känslig och lyhörd då vi tränat mycket på det, men det där emellan där levde hon rövare! på slutet fick jag henne att trava hyffsat lugnt, och hon sakta av fint och kom in till mig.
jag fick liksom hålla ut henne med pisken hela tiden idag, och verkligen passa mig för hennes bakben, för hon är ju jävligt snabb ;)
det var sådan situation att jag borde ha haft medhjälpare för min egen säkerhet, men nu hade jag ingen och jag skulle aldrig ge upp! och det slutade ju bra iaf,
 visst hon gör ju så för att hon är glad delvis, men också för att hon är så fruktansvärt bitchig när hon vill!
och detta var 3e gången hon longerades eller 4e? och kan säga att det har gått MYCKET bättre tidigare gånger, Idag betedde hon sig som en vildhingst!
hon blir så glad för hon tror ju typ att hon är lös, och det är nytt för henne. hon busade av sig för 3månader framöver:P
men en sak och det är att man kan ju inte annat ensäga att hon är jäkligt snygg den lilla rackarungen <3

Manzana fick sig en genomborstare som alla andra dagar:P hon är lite trött och så, men kan förstå det om Zäta har såhär mycket energi;)

nu ska jag ta och hoppa i säng!
Pusshejs

Inga kommentarer: