måndag 7 november 2011

Idag hade jag Ferdi också, så idag vart de att ta hand om 3 hästar!
Manzana: borsta och pyssla lite <3
Zäta: Borsta och fixa, och idag gick de att borsta bort leran, så slapp spola:P. gick med henne lite i ridhuset medans Fanny och Klara skutta sockerbitskavaletti, och jag och zäta hängde på 2 gånger:P hon var som vanligt väluppfostrad och känslig.
sedan när de gick upp till stallet så stanna jag och Zäta kvar i ridhuset, börja med att ha henne lös och att hon skulle följa mig, och det gick bra, men sedan när jag petade ut henne med pisken så hon skulle springa lite själv, jah då varte rodeo! jävlar vad hon sparkat bakut den hästen! tyggen var helt spikrak uppåt typ i varje bakutsprång. skenade och ville ut ur ridhuset:P knäpp häst! bara för att dem gick ifrån henne så dampar hon:P men som igår så gick vi ner där och börja vara själva och då var hon coollugn! kan ju inte annat hålla med vissa om att hon kommer att bli rolig att rida in om hon görsådär under ryttare;)
Fick även beröm idag igen om att Zäta är så väluppfostrad och att jag verkligen har lyckats med henne, och att hon är så fin min lilla oslipade diamant <3 det är alltid kul o höra om sin lilla älskling <3! sen så hann jag ensamträna henne i ca 5min också:) det gick okej, hon levde om och gjorde luft/bakutsprång, spraka i väggen, och slog även huvudet riktigt hårt i bjälken, så hon fick ont stackarn!.
sen så har hon ju slutat gilla lucernen helt, ibland äter hon upp och ibland inte, köpte från brunnsbergs där det var 10kr billigare, men ah Zäta tycker det smakar skit:p den lilla kräsna häst som hon är:P igår hade hon lämnat all mat, idag hade hon lämnat lite, och ikväll när hon kom in så åt hon inte av det sålänge jag var där. så ska helt klart köpa kraffts lucernpellets i fortsättningen när dem här 75kg är slut:P

Ferdinand: skritta först ut en runda på 40min med Ruby och hennes medryttare i skogen! sen så red jag Ferdi lite i ridhuset, ca 30min, och sen skritta jag av honom i 15-20min.
koncentrerade mig på att han verkligen skulle flytta undan för skänkeln, red lite öppna och sluta, och sen gick vi på en fyrkant och vi gick verkligen på en fyrkant med frambenen, bakbenen fick flytta runt i hörnen.
i traven var han jättefin, i galoppen vart han lite trött men fick honom väldigt samlad och fin.

sen så imorgon blire till att jobba med pappa, bra med pengar!
nu ska jag försöka sova, ska vara ute hos pappa 05.45 imorgon bitti!
pusshejs

Inga kommentarer: