söndag 20 november 2011

gah vad trött jag är

Idag varte snabbfic av hästarna då de var blöta och inte kan borstas:p mös med Manzana en stund, finaste yjejen <3
men Zäta och jag gick ner till ridhuset, där jag släppte henne lös. tränade på att hon ska komma till mig när jag visslar. sen skicka jag ut henne igen och gjorde samma sak flera gånger och hon fatta nästan direkt vad hon skulle göra. sen så sprang jag ifrån henne och vissla och då sprang hon efter mig. och hon var lugn idag och superduktig <3! jag hade lite havre med mig. det är en bra belöning då hon älskar det! och jag tycker att det är jättebra att använda sig av när man börjar med nya grejer, spec nu när hon ska vara lös ensam i ridhuset, (då hon ibland kan få spel när hon tycker att hon är på fel plats;) genom att ge henne havre mellanåt så får hon en possitiv upplevelse till att vara där som ensamhäst och endå kunna focusera på det jag vill att hon ska göra. det går alltid bra när jag går ifrån hästkompisarna med henne, men när hästkompisarna går ifrån henne så blir hon upprörd!
men iaf så fick jag beröm idag, igen om man får säga så:P att jag verkligen har lyckats med Zäta:) blir väldigt glad av att höra det från så pass många:)
och jag kan ju inte annat än att hålla med om det själv,
Zäta är en underbart trevlig häst! .
hon är oförstörd, och det ordet skulle jag inte säga om många hästar!
en oslipad diamant och min stjärna!

puss på mina fina tjejor <3

Inga kommentarer: