torsdag 17 november 2011

De tre bästa hopphästarna

Jag tänkte göra en lista på vilka hästar jag tycker är finast i världen, men jag har 3 favoriter som jag inte kan dela upp! alla är lika fina, och är typiskt sådana hästar som jag älskar!

Baloubet du Roet som reds av Rodrigo Pessoa
http://www.youtube.com/watch?v=2aGVjY_-iE0&feature=related

Shutterfly som reds av Meredith Michaels Berbaum
http://www.youtube.com/watch?v=K2kQwmrb7J8

Hickstead som reds av Eric Lamaze
http://www.youtube.com/watch?v=aRon1EME8TI&feature=related

Dessa 3 hästar var av världsklass! Balobet och Shutterfly har gått i pension medans Hickstead tuvär avled under senaste världscupdeltävlingen.
Dessa hästar är alla 3 vinnare! inget hade kunnat vara mer spännande än om de här 3 hästarna var i samma omhoppning och felfria! det hade gått undan! alla 3 hästarna hoppar bara ännu bättre i högre fart, vilket inte många hästar gör! alla tre älskar att hoppa och vill inte riva. snabba och felfria och riktiga kämpare!
Tre mycket speciella hästar men också tre extremt bra hästar! Blir svårt att få fram en bättre häst en dessa, men ingenting är ju omöjligt som sagt. dock blir det svårt, och det krävs en extremt bra häst!
Många säger olika om vem som egentligen är världens bästa häst, men jag tycker helt klart att det är dessa tre! alla tre är i min smak och mer där till!
jag ska lägga upp bilder på dem i ett inlägg imorgon, (även om jag är rätt säker på att de flesta som är inom sporten vet vilka de här hästarna är). men nu ska jag sova!

Inga kommentarer: