måndag 14 november 2011

Måndag igen då

Idag har jag tvättat, dunkat hög musik och dansat ;) sen så byggde jag även upp ett hinder inomhus för jag fick bara lust att hoppa igen haha:P var typ as länge sen nu jag hoppa själv och det är ju roligt faktiskt tycker jag :P. bra motionssättt också att springa fram och tbx och hoppa :)

Till hästarna:
Borsta och fixa med båda, gjorde inge mer med dem.
Zätas framhov som hon har fått ett jack i sulan ömma hon lite när jag tryckte med hovkratsen idag, de fastnar lätt grus där i. och sen v,bak så hade hon ju ett "sår" på hovväggen som blödde igår, där hon var varm och öm idag.  tyckte hon inte riktigt bjöd framåt på löshoppningen i lördags + att jag tyckte hon gick aningenaningens orent på grusväg igår. så lite öm är hon allt, men de är för att de fastnar grus där i.
sen så fick Zäta stå ensam i boxen i ca 5min, och hon la sig ner, gjorde lufthopp + sparka bakut där inne, och "tjöt" lite:p. i nån sekund så glömde hon att hon var själv och då hörde jag att hon tugga på väggen. (jag stod så att hon inte såg mig, men jag endå kunde se och höra henne.)
sen så fick hon gå in och stå på stallgången medans Jonna fixa med Jahoh, för jag behövde åka hem. men de gick bra tror jag? satte fast henne i balsnörsögglorna jag har satt på grimman ifall att hon skulle få panik och kasta sig när jag inte är där. (vilket typ aldrig händer längre:) men går man ut med en annan häst så måste ju någon ha koll ifall att :)

nu ska jag nog faktiskt ta och sova litegranna:)
vill egentligen ut och springa nu, men tar det imorgon istället :)
pusshejs och godnatt

1 kommentar:

Jessica sa...

Hälsa gärna på och delta i min tävling om reflexer till häst, hund och ryttare. Direktlänk till tävlingsinlägget: http://yezzcorner.wordpress.com/2011/11/10/vinn-reflexset-i-hostmorkret/
mvh jessica