lördag 22 maj 2010

stallet hela dagen

stallet hela dagen, en vanlig dag i mitt liv alltså

började dagen med att sova så länge tills jag vaknade av mig själv :) vilket var mycket skönt, vaknade vid 8. upp och åt frukost och fixaa lite, sen vidare till stallet. släppte ut mina hästar, det var extremt varmtxD fixade och donade en massa i stallet hela dagen, har varit där hela tiden förutom när jag mamma och ida åt på max, premiär, mitt orginalmål kostande bara 39kr :) vilket var bra för min plånbok. köpte dock ingen lyxchake så får göra det nån dag här, för den är så jefla god <3.

Bebban är en fantastisk liten fölunge<3 helt underbart duktig är hon! hon får beröm av alla hur välhanterad och väluppfostrad hon är och alla tycker att hon är så himla fin:) det är så himla roligt att höra för jag lägger verkligen ner mycket tid på mina underbara hästar. älskar dem <3

Idag har Bebban blivit avsvampad för första gången i sitt liv, nu snart 8veckor gammal, och jag svampa henne på kroppen och i ansiktet, inte på rumpan! och jag höll i grimman och hon bara stod där, försökte inte slita sig heller, är så stolt så duktig min älskling är. och sen så hade hon fått ett sår på framkotan så då tvättade vi rent det och lindade om det med bandage, och hon var hur duktig som helst, hon kollade bara på lindan och tyckte åh vad fin jag blev :D Min älskade lilla dampiga diva till fölunge är så jävla duktig! <3:)
det lönar sig att hantera dom mycket och i tid! det kan jag säga nu när jag hållt på med åringarna på praktiken för fyfan vilken jobbig hingst jag fick hålla på med:D håller på att "dra" i grimman och trycker med handen på rumpan, och släpper efter på trycket när hon går frammåt så hon ska lära sig att bli leden i grimman:D ensålänge sitter grimskaftet runt halsen:D

PUSS PUSS ÄLSKAR MINA UNDERBARA HÄSTAR<3

Inga kommentarer: