lördag 15 maj 2010

första uteritten efter fölningen på min hästs födelsedag

Helg i stallet :)

Jag och Min älskade underbara häst <3
Jag och Manzana, Anna och Tindra, Ida och Queeni!


Började dagen med att gå upp och äta lite frukost, sen så åkte jag till Boda hästsport där jag mötte Ida, Jag köpte 4st bandage paddar och Blue liniment. sen åkte i vidare till Granngården och kollade lite men köpte ingenting. sen ut till stallet, Ida hjälpte mig och vi mockade ut hela Manzanas bädd xD urs vad jobbigt det var men skönt att ha det gjort sen :) TACK Ida för hjälpen. sen kom mamma och då gjorde vi iordning hästarna och red ut på en uteritt, vi skulle trava men Manzana ja hon galoperade istället:P sen så drog alla tre hästarna i galopp och jag hängde min häst i munnen och kunde endå inte få stopp på henne xD hon gjorde lufthopp varje gång jag tog i henne. sen så skulle vi skritta, de andra två skrittade som vanligt men Manzana hon kunde ju såklart inte skrittaxD utan skulle takta hela tiden, och stressaxD så jag hoppade av och ledde henne, så hon skulle lugna ner sig. hon är ju inte riden så länge så jag vill ju helst inte att hon tar ut sig för mycket. när jag ledde henne så dampa hon och slet iväg huvet och satte frambenet i martingalen så hon hade sönder spännet xD. hoppas verkligen att jag hittar en sån där hake, så jag kan laga den! sen svampa jag av henne och linda stallbandage på henne. sen hem till Ida och åt grillat mums :D sitter vid hennes dator nu, vi ska snart åka och stanna och handla, ska köpa morötter till min häst som fyller 14år idag :D <3

Inga kommentarer: