onsdag 5 maj 2010

praktikbyte

Praktikbyte...

Måndag : Jag och Sabina var och pratade med Chricko i skolan :) gick bra! hon var super som vanligt och ställde upp på oss till 100, och hjälpte oss att hitta en ny praktikplats, vad skulle vi göra utan Chricko? bästa läraren jag någonsin haft! vi fick även förlängt studieårlappar så att vi kan plugga vidare nästa termin ;) sen betalade vi till studentskivan också :D värt! sen hem och till mina finaste underbaraste <3 :D

Tisdag: första dagen på våran nya praktik mot björklinge hos Susanne Fredriksson. vi började med att mocka 4 boxar var, sen ströade och sånt där, kmr inte ihåg vad vi gjorde sen:P men efter lunchen så red vi iaf :D Jag red på sussies hopphäst som går 135hoppning. var väll helt okej att rida, lite jobbig bara. den hade typ ett litet sår i mungipan så man kunde knappt ta i den, men det funkade helt ok endå. red den på inspänning. sen fodrade vi och sen åkte vi hem :D jag åkte till stallet till mina finaste underbaraste <3 jag är lite orolig för min lilla Bebba <3 :/ hoppas att det inte är nått mer än en stengallla "blånagel"..

Onsdag: Andra dagen på nya praktiken, började med att få reda på vad vi skulle göra idag, Sussie hon är rolig hon, hon är heltrevlig och rolig person :D sen så började vi mocka, ströa, kratta, fylla höpåsar, mm, sen så höll jag och sabina på med hennes åringar, försökte få lite trim på dem, men de behövs göras lite mer en att bara borsta på dedär små:P .. sen så satt vi och pratade med en tjej som gick ut 08 på jälla, sen efter det så kom sussies dotter och då red vi på ridbanan med henne, Jag fick rida Sussies 5åring ( som en 4åring för den har fått ett föl tidigare, mkt trevlig häst :D hade jobbigt med galoppen men den var duktig! efter hingsten niklas den som Lotta Björe red förut. sen så åkte vi hem.. hem till mormor och äta sen hem och till stallet. fixade med mina pollarälsklingar<3 höjde och säkte hinder, Ida, Anna, Fanny, Sandra hoppade:D sen kom mamma och lagade lite i boxen som min kära häst har sparkat ner:P hon har lite hett temperament ibland dendär stora fina fuxen jag har <3:).,, samma med den lilla men den är tuvär fortfarande halt :/ <3 får se hur det är i morgon, och imorgon ska mamma ringa ulltuna och kolla vad dom tycker, vi kollar henne gärna en gång för mkt en för lite.så man inte får några framtida problem. min framtida stjärna ju <3 :D

PUSS PUSS PUSS PUSS

Inga kommentarer: