måndag 31 maj 2010

Lokal hopp Frösåkers Ryttare

Lokal hoppn, Frösåkers Ryttare.

i 1m, förklassen till laget så gick det inte så bra, vi fick 2st stopp. vilket var bådas fel, såg på filmen att jag inte gick fram för tidigt eller så, utan hon bara stanna, hade kunnat sparka på henne lite mer men men, lätt att vaara efterklok. de andra hoppade ju i fredags när jag var på ulltuna, så idag var första gången på 5 veckor som jag hoppade Peakea, hon kräver sin ryttare och är inte helt enkel, så, så är i efterhand är jag endå inte allt för besviken.

Lagklassen, startade sist i laget. gick inge bra på framridningen, dock inga stopp men hon la sig nära hela tiden, sen fick vi ett sista bra språng och sen inne på banan så red jag med benen för flera kan jag säga, och då slutade med 4 fel, ett pet! och det är jag nöjd med, men det var tråkigt att vi inte vann,VILLE JU DET :D!

Resultat:
90cm
Linda och Bengan Cleround
Denise och Ellen 0fel
Lisa och Ragge 0fel

1m
Denise och Ellen Ute
Vera och Minette 0fel
Karro och Calypso 0+4 fel
Kajsa och Cortina 4 fel
Jag och Peakea 8fel

Lagklassen
95cm Kajsa och Cortina 4 fel
1m Linda och Bengan 4fel
1m Karro och Calypso 0fel
1m Jag och Peakea 4fel

slutade på 8fel och kom 5a, dock bara 4a placerade xD vi hade bäst tid av 8felarna iaf.

Jag var inte så nöjd efter min ritt men jag vill alltid rida perfekt och bra. och när jag inte gör det blirr jag besviken på mig själv även om jag endå red bra, som jag såg när jag såg filmen!. nu när jag ligger här och skriver är jag faktiskt mkt nöjd, hoppade Peakea för första gången på 5veckor och hon är inte helt lätt, hon kräver sin ryyttare! och jag älskar henne <3

igår när vi red i ridhuset så var hon jättefin för att jag inte ridit igenom henne påm 5veckor, men kände mig som hemma ganska så snabbt <3:D
¨

väl hemma efter tävlingen, trött som jag var så var jag såklart tvungen att ta ut mina hästar och gå en sväng med dom <3,. Manzana sparka mig nästan på axeln och Ida med fra,benen på axelnxD Bebban som jag såklart ledde hade damp. sen kom mamma och tog Manzana och vi gick runt ett tag pch bebban dampa hela tiden :P sen så sparka hon ner mig så att jag ramla omkull och tappa henne xD så nu har jag ont i knät och vaden,. blödde igenom mina vita ridbyxor :S aja älskar henne endå, och Manzana fick värsta dampen så mamma var tvungen att bli vansinnig på henne xD

aja älskar mina hästar <3 jag vill ha Peakea också <3

puss nu somnar jag snart

Inga kommentarer: