torsdag 13 maj 2010

sen uppdatering

Torsdag: Idag har vi haft maskeradhoppning på Rönna RF:) Jag var med Ida på hennes ponny Queeni:) vi hoppade 50. (man var 2 på en häst, vi var utklädda till änglar också hoppade man 4hinder sen bytte och sen nästa upp och hoppa 4 hinder :),, jag och lilla Q råkade tuvär riva ett hinder:P men det gör absolut inget, jag hade lite problem med att få sväng på den lilla sötsaken,´red den första gången igår^^.sen av och snabbt upp för Ida, vart lite missförstånd från min sida, fatta inte vart hennes första hinder stod haha.. kunde typ inte banan förens precis innan :P haha. men vi kom 3a iaf:) nog den sista rosetten jag får med en ponny :)? det var roligt, längtar tills den 5juni då ska jag skutta på Manzana för första gången efter fölningen :)  efter allt vart klart och banan bortplockad så red jag Manzana:) hade på gramanen, hon var rättså fin i skritt och trav, lite jobbig i munnen, sen galoperade vi ett varv i varje varv och det gick mkt bra :D lugn och fin i formen faktiskt, men ömfotad¨:P men så får det vara nu när Bebban är liten o söt :) <3 imorgon är det praktik igen :) eftersom att vi bytte med förra fredagen !

Onsdag: Gick upp åkte till mina hästar och fixa lite, sen vidare till praktiken, fick skjuts av mormor så åkte buss från enköping och inte från örsa:P, sen väl framma så började jag och sabina att mocka, ströa mm, sen så målade vi staket hela eftermiddagen, första dagen utan ridning, men Christine Fältström kom dit och tränade så då skulle alla hästar hoppa :) sen åkte vi hem.. Red D-ponnyn Lilla Q :P Idas ponny. skritt trav och typ 2varv i galopp ett varv åt varje håll. travade över en liten bom också, (medans vi byggde banan så övertalade Ida och alla barn mig till att vara med Ida på lilla Q imorgon på maskeradhoppningen :) sen på kvällen så löslongerade jag Manzana i padocken litegranna och hon brydde sig nästan inte att Bebban var kvar i boxen :D duktiga älsklingar jag har <3 och Bebban var supersnäll inne i boxen :D

Tisdag: Gick upp och åkte till praktiken, (hann inte med hästarna för då hade jag missat bussen, men Jessica var så snäll och gav dem vatten, TACK ! :). det jag och sabina fick göra idag var att, mocka, ströa, rida :) jag red först Dica, red henne på Hackamore ( och då inget ponnyhack ;), första gången jag gjorde det :) men idag var hon faktiskt riktigt fin att rida :) sen efter henne red jag Prins, en dressyrhäst, ganska fin att se på, men fyfan vilken jobbig häst att rida men nyttigtnyttigt :) sen hem red Manzana och hon var lite rolig, Anna och Tindra hoppade på ridbanan så hon kunde inte koncentrera sig:P Tindra ville inte riktigt som Anna idag och då flög de lite bommar och av någon anledning så hatar Manzana när andra hästar river:P hon e kul hon min älskade häst <3. vart lite brall o sånt där, iväggalopperingar o sånt där^^. tur att gramanen var på annars hade jag fått hennes skalle upp i fejjan!

Måndag: spydde på natten :S

Söndag: Red Manzana mkt pigg och gla, ( skriver inte så mkt för kommer inte ihåg:P) red henne i skritt och trav..

Lördag: Red Manzana i skritt och trav, hon var väldigt pigg :) Mamma vaktade Bebban och det givk helt ok, duktig bäbis det där:)

Inga kommentarer: