fredag 7 maj 2010

Första ridningen på Manzana efter fölning

Hejsan svejsan, denna dag har vart upp och ner!

började dagen med att jag och mamma lastade hästarna och åkte iväg till ulltuna! tog typ hela dagen faktiskt. gick bättre en väntat! så det var ju bra.

sen när vi kom hem igen så åkte vi hem och åt mat, sen åkte jag tillbaka till stallet och mockade och allt sånt där och fixade klart allt. sen efter 20.00 så kom mamma och då hade jag Manzana klar för första ridpasset efter fölningen. hon var pigg och glad och gnäggade efter sin bebba, samma med bebban gnägga en massa men hon var superduktig i boxen förutom att hon sparkade mamma i magen 4g så att hon tappa luften xD manzana studsa och hade sig lite, jag red i skritt och trav, men hon la in endel galopp och iväghoppningar haha :P ölskar att rida min häst<3 helt underbar, het och känslig! Ida tyckte det såg ut som hon var i toppform, men det är hon verkligen inte, men hon har en väldigt hög lägsta nivå ;) <3

PUSSSS

Inga kommentarer: