söndag 2 maj 2010

dålig uppdatering på sistone!

Hejsan, nu bloggar jag i samma fast för olika dagar endå!

Måndag: Sabina och jag åkte ner till Nyköping med tåg, till Jane Johansson. Hoppkompaniet AB. där vi skulle ha våran praktik,. första dagen så gjorde vi vanligt stallarbete, ingen mockning. fixade iordning hästar till Jane och Madde, linimentade hästarna när dom var klara efter ridning och jag fick lära mig hur massage täcken fungerar, woho nått man lärt sig iaf.

Tisdag: Hade hemlängtan till mina finaste <3 . gjorde samma saker som måndagen ungefär

Onsdag: Samma som de andra dagarna + ridning, jag red en av deras tillridningshästar, Gallando hette den eller ja den kallades det iaf, den hade bra galopp och rolig att rida på det viset, men den var extremt tjurig för skänkeln, fick använda pisken några gånger om man säger så, och då tjura den mest, innan jag skulle hoppa upp så sa dem att graman och lång pisk skulle på haha:P ( hade en LITEN underhals om man säger så, men jag tycker inte om att rida på graman spec inte första gången jag rider en häst men aja..

torsdag, gjorde samma saker som på onsdagen + red ut på qbrik eller nått sånt hette den:P den var typ en sån som varken gick att bromsa eller få att öka xD också en tillridningshäst. skit dryg och tråkig att rida xD
sen åkte vi hem :D woho, jobbig tågresa och bussresa men väl hemma så hälsade vi på hästarna jag och mamma och gud vad skönt detr var att sova i sin egna säng <3

fredag: stallet hela dagen, hovis kom till Manzana och verkade henne, hon kollade även på Bebban, verka inget men hon kollade och tyckte att Bebban var en välhanterad fölunge som hade super benställning och gång :D stolt! sen senare på dagen när dom gick i hagen så fick Manzana spel och sprang som en idiot sparkade bakut och stegrade sig så att hon nästan gick runt, sprang som en idiot, och Bebban snubblade till och vart halt :S hon stod ppå 3 ben först och drog upp benet mot magen, tårarna kommer forsandes för kinderna, och jag ringer ida och säger att hon ska komma ner med grimmor och sånt, Manzana fortsatte att springa och Bebban haltandes efter, sen efter ett tag så haltade hon inte så mkt längre, sen på kvällen var hon halt igen,

lördag: Bebban fortfarande halt så vi tog ut distriktarn hhon tyckte att vi skulle åla in med henne till ulltuna så det gjorde vi, hon undersöktes occh röntgades UA :D skönt! vet tror att hon fått typ som en blånagel och att hon ska vara bra innan torsdag, annars ska vi åka in igen och utreda henne mer, eller om det blir sämre åker vi in innan. så nu måste vi hitta praktik och sånt här i närheten jag och sabina., HOPPAS att Bebbanär bra tills torsdag <3 hon är mitt allt min framtid min guldklimp <3

söndag: har friserat manzana, borstat båda fixar en massa i stallet mm mm mm mm.. skrivit till Chricko och Jane imr sks jah och sabina till skolan och prata med Chricko och skriva på lappar om nästa höst:P

PUSSHEJS NUS KA JAG SOVA GODNATT <3

Inga kommentarer: