tisdag 18 maj 2010

dåligt humör

dåligt humör idag då ! bara är det, ingens fel bara mitt eget för jag är så jävla trött på mig själv!

Idag så har jag och sabiina gjort de vanliga, mockat fixat fodrat vattnat, Sabina hällde vatten på mig,rätt skönt., har ju vart hur varmt som helst idag, har typ avlidit xD red Dica idag, och Sabina red Corina..

vi fick sluta lite tidigare och jag var i stallet vid 6. fixade allt, åkte hem och åt, tillbaka och tömkörde Manzana, mamma vaktade Bebban i boxen ..
Manzana var superfin i början sen vart hon lite trött och så slutade vi, hon jobbade på superbra.  hon är ju som sagt ömfotad men får en riktig bra trav när hon slappnar av, Galoppen har hon lite svårare för på volt eftersom att hon lätt byter till korsgalopp om jag inte håller stöd på ytter och det är lite svårt när man tömkör att ha jättebra stöd på ytter hela tiden:) men hon var duktig min häst! och blir bara bättre och bättre i formen för varje dag! tömkörning är att rekomendera, dom bygger satans fina muskler om man gör på rätt sätt! man kan arbeta hästen presis lika akktivt som från ryggen, bara man utbildar den väl inom tömkörningen så kan man göra allt i töm sen. och det är ett asbra arbete dom får, alla hästar är ju olika så alla går ju inte bra i töm men dom som gör det får oftast ut ett väldigt bra jobb av det! (spänn inte in för mer en vad du har drivning bara), för då kommer dom att hamna i framåtläge på framdelen.

jag ska nog sova nu och hoppas att min hjärna tycker bättre om morgondagen. och att det inte är så inihelvetes jävla varmt, såhär varmt vill man ha när man ligger på stranden men INTE när man jobbar utomhus!

P U S S O C H K R A M  / / s a r a k a r l s s o n

Inga kommentarer: