torsdag 20 maj 2010

hoppträning på Dica idag


Min dag

* Ge mina hästar vatten sen vidare till praktiken

* Väl framme så började vi mocka alla boxarna, ströa mm

* luncha + vattna alla hästar, vilket tar tid för det är MÅNGA hästar och alla har en varsin balja och vattnet är segt:P haha

* lunch för oss

* Bygga fram hinder på banan

* fixa staketet i sommarhagen till unghingstarna

* Hämtade unghingstarna och släppte ut dem i deras nya hage, vilket var lättare sagt en gjort.
sussie säger till mig om du får på grimman på dendär så är du duktig, jag fick på den med lite tålamod:) sen så skulle vi gå ur hagen och det TOG ETT JÄVLA TAG, typ 50min eller nått? jäkla skithäst:P . tog till med hårdhandskarna bakom honom och jag försökte styra honom ut genom öppningen, han kasta sig och stegra sig typ 50 gånger? mina armar säger jag bara, men tillslut så fick vi ut honom :) innan dess hade sabinas unghingst som hon ställt i en box för att hjälpa oss hoppat ut och rivit hela dörren på uteboxen xD jävla idiothäst! skabbers var duktigast och bara stod där och väntade:) sen när dom verkats och äntligen fått min tjockskalliga lilla skitunge till sommarhagen så vare skönt kan jag säga :D jag och sussi var hur svettiga och helt slut som helst! s¨å mkt som en liten 1åring kan åstakomma XD  :P ajj ajj mina armar och händer,

* hopptränade för sussie, vilket gick åt helvete har aldrig ridit så dåligt förut xD vi skulle få hoppa (sussies förklaring före Dica( svårriden häst som gått 125, hon hade tydligen stannat och fått av många) och Prins( hoppar allt man styrde på)

jag hoppade iaf Dica, det gick väll iaf endå helt ok med tanke på att det tydligen inte var så många som fick henne att hoppa, men fick ETT stopp och då trilla jag av xD HAHA, men hon typ kom som alla andra gånger och bara stanna:P mitt fel men endå xD. vissa språng kändes okej men. jag och sabina hoppade väll banan på 1m o b i kombinationen på 110m.  Carro hoppade typ banan på 120 - 130 på sin D-ponny, fin ponny detdär! :)
sussies kommentar till oss efter
Jag: Behöver öva upp sitsen (hmm har jag hört det förut kanske? ska till equeterapeft snart) så kanske jag kan bli normal i min rygg nångång kanske? , sen att jag kom i botten på vissa hinder men att hästen inte var lättriden trots allt. men att jag fick vissa språng som var super, prefekta:)


nu ska jag sova, om 13min är klockan 00.00 igen denna vecka xD

Inga kommentarer: