torsdag 10 februari 2011

snöstorm

hejhej, inatt så hostade jag hela natten igen :S, och astmasprayen hjälpte inte så bra! menmen. så pluggade hemma idag också eftersom att jag var helt slut vid den tiden det var dags att gå upp isf. sen varte lååång frukost vid TVn, halvsov där ett bra tag, orkade liksom inte göra nått. sedan så pluggade jag en massa i typ 2timmar.
sedan åkte jag ut till stallet, red Manzana i ridhuset, la fram 2 bommar med 25m avstånd mellan,  så att jag skulle kunna göra halt på mitten ;). tar till stora marginal såhär första gången, med tanke på att hon brukar bli väldigt pigg när man tar fram bommar!

först så skrittade vi övningen, över en bom sen halt imellan dem och sen skritt över den andre, sedan samma sak fast med volt imellan. sedan samma sak i trav, och det gick jätte bra! hon slappnade av och travade normalt över:). sedan gjorde vi samma sak i galopp, och då hoppade hon över bommarna hela tiden:P så gulligt! men några gånger så galoperade hon faktiskt bara över utan att försöka öka eller nått:) gjorde samma sak i galopp, ibland volt och ibland bara en halt i mitten, sen i slutet galoperade vi bara rakt fram över båda och hon höll samma tempo utan att jag behövde sitta och bromsa:) så denna övning gav resultat:) enkla övningar gör stor nytta:)! kändes så härligt att bara kunna sitta och galopera i samma tempo, det är jag inte bortskämd med när det gäller Manzana, hon smygökar gärna oftast, men idag vart hon riktigt lydig och fin :)
nu sitter jag här med en kopp tea för min hals skull!
PUSSOKRAM

Inga kommentarer: