lördag 5 februari 2011

I love my two beautiful and wonderful horses, they make my life

Hejsan mina kära vänner :) jag uppskattar verkligen att ni läser min blogg!:) kommentera gärna, är intresserad vilka som läser, ser att statistiken är ganska bra men har ingen aning om vila som läser :) så ALLA som läser detta var snälla att kommentera:)

nu till min dag:
gick upp vid 8 och åt frukost och kollade lite tv, klockan 10 åkte jag ut till lilla Zaranthina och borstade och fixade med henne, hon är verkligen fiin ¨min lilla prinsessa<3!. gav henne lite gott också och det uppskattas kan jag säga :) fast i hink fick hon det! jag tycker inte att man ska ge unghästar godis för ofta i handen, jag är mycket för att ge godis men till Z ger jag oftast i krubban. eftersom att de lätt blir tiggiga och naffsiga.

sen till drottningen, lille Manzana plutt <3, hon får däremot godis i handen flera gånger varje dag, och hon är lite tiggig fast på ett fint sätt! hon har stenkoll på vad som är rätt och fel så med henne är det såklart inga problem!.
red henne i ridhuset! tog fram tre bommar med avstånd, 1.30cm mellan. gick jätte bra, koncentrerade mig på allt förutom vart hon hade huvudet! ganska mycket trav och galopp jobb idag, galopp/halt/galopp/halt/galopp/halt,  trav/halt/galopp/halt/trav. hon hon var super duktig! och sen så red vi mycket över bommarna där hon trampade på riktigt bra:). glad hest idag kan jag säga, hon försöka bocka av mig en gång, bocka hela lång och kort sidan, for och hade sig, kändes som att hon var att på väg att smita ur sadeln och sadelgjorden XD.

jag har två finaste hästarna, puss på dem <3

sen ikväll åkte vi till Tommy och åt mat, han fyller ju 40. men efter att min släkt åkt hem så stannade jag typ bara en timme också åkte jag hem sen. ska väl tillbaka och agera taxi sen. men:P
PUSSHEJS ha det bra!€

Inga kommentarer: