onsdag 2 februari 2011

dålig dag

Hej dagen började dåligt och så fortsatte den!
jag vaknade snorig halsont och ont i huvudet! pallrade mig upp, fick ta en senare buss då jag försov mig, men linda vänta på mig <3. till skolan, efter lunchen kände jag verkligen hur min mage ville vända sig ut och in och jag ville bara spy! så ville hem. tog en tidig buss hem så att jag var hemma till halv 3. sen ut till Manzana, red henne i ridhuset, det borde jag inte ha gjort då både hon och jag inte var på humör. men i skritten flyttade jag henne för båda skänklarna i båda varven väldigt mycket och på volterna och bödje igenom henne. hon var fin i formen, men tjurig när jag påminde henne om vad skänkeln betydde med spöt;). sedan så trav jobbade vi i så låg form som var möjligt, och korta stunder så vart hon riktigt avslappnad medans mesta delen av tiden så var hon stressad och skulle bara framåt. sedan så galopperade vi lite efter spåret samt på volt, vände för endast vikthjälperna vilket gick super så det kändes bra:). sen när vi skulle trava av så gick det inte så bra då hon bara ville dampa mer, och jag var inte på humör, så då slutade jag och skrittade av henne för hand istället. hade som sagt väldigt ont i magen!.
hon är verkligen svårriden när det väl kommer till arbete, den svårridnaste hästen jag suttit på på det sättet att hon är så svår att komma åt utan att hon ska bli stressad och dampa loss! men hon har ju blivit grymt mycket bättre med allt jobb jag har lagt ner. och hon är en sådan grymt jäkla fin häst! stundtals tror man att man sitter på en galen häst, medans den andra stunden är hon världens bästa att rida och verkligen jobbar med ryggen och kommer ner i en avslappnad form( oftast i galoppen, nästan aldrig i traven)!

men idag gick det inte så bra som det brukar, och sådana dagar får man räkna med när man har ett sto som har pisshumör när hon är brunstig!:) hon kan vara världens snällaste men också världens jobbigaste!


PUSSHEJS

Inga kommentarer: