måndag 6 juni 2011

tog in hästarna och fixa med dem i stallet idag, dom har ju nästan bara vart i en hage i en hel månad! jag har ridit i hagen då det inte går att lämna Zäta själv i hagen, och Manzana har haft en lugn månad så det har gått bra att hålla sig i hagen:). nu när dem står så nära stallet så kommer jag att rida på ridbana/ut, och Zäta kan stå i en box sålänge, så vet jag vart jag har henne;)!!.
idag så slog jag på tappskon på Manzana och sen så raspa och "karva" lite i Zätas hovar, och hon var hur duktig som helst, bara lite bråk med bakhovarna men gick super! måste ju tränas på!:). och sen så hade hon fått upp grus i lamellranden så det skärde jag bort. dutti hest! glömde såklart vatten passet hemma, men hon var ca 1.54cm i manken och 1.56cm i rumpan! svårt att säga, men ska ta med och mäta henne imorgon, så får hoppas att jag kommer ihåg det då!

sen så har jag och mamma klippt gräset, sen åt vi onyttig köptas mat, jag kebab och mamma och matte från vita elefanten, och coca cola! sen åkte vi till bresse och Paris fick bada lite:) sen ville mamma handla glass och chips och så blev det!:) mums framför Big Brither Finalen! och Simon vann, helt ok, men hade hoppats på att Martin vann!
blir lite irriterad att man inte får se efterfesten!!!
puss och kram!!

Inga kommentarer: