onsdag 1 juni 2011

glömde skriva att Zäta fick prova tömkörningsgjorden idag! först la jag bara på den på ryggen på henne, och då ville hon bli av med den, men jag höll i den och rörde den över ryggen på henne. sedan så höll jag i maggjorden och gick lite och sen spände jag fast den och gick ett litet varv med henne och hon undra väll lite, men hon är så duktig!<3.
dock en grej som var mindre duktigt var att hon hoppade på min tå/fot, gjorde inihelvetes ont, trodde att hela foten skulle bli blå, ´för så kändes det, men jag klarade mig med en blåröd svullen tå!
sen så har hon fått en fix ide att hon kan springa över folk, hon har gjort det på både glenn och mormor att hon bara går rätt på! INTE OKEJ!!. så får väll förvarna att man måste bli arg på henne om hon gör så eller så får man inte gå in i hagen, vill ju inte att hon ska springa över folk, bara för att de inte är hästvana!
hon har aldrig försökt med det förut! iförsej så äre väll mest jag som har hanterat henne, och mig springer hon ju inte över! hon är ju inte dum! hon vet ju vilka man kan styra över;) men det är inte ok!!.
puss på mina fina hästar <3
 I Love You <3 sara

Inga kommentarer: