måndag 6 juni 2011

het dag

Idag så har jag legat ute och solat i ca 1h30min. pluggade även lite undertiden, men sen så höll jag på att flyta bort så det gick inte;). mamma och jag duschade oss i vattenslangen, vilket var behövligt annars hade det inte gått att vara kvar ute, sen så satt vi oss och åt glass ute och drack cola!. sedan så planterade vi blommor mm, så nu är våran balkong fin och ombonad:).
sen nu på kvällen har jag vart ute hos världens finaste hästar, nämligen mina två <3!
tog upp dem till stallet och började med att fixa med Zäta! svampa av hela bakbenen, då hon hade brunstklass överallt. mätte henne också, hon hade svårt att stå stilla då myggorna bet henne, men hon var 152,5cm i manken och 155-156cm hög vid rumpan.
hon var 150cm i manken vid 1års ålder, den 30mars!

sen så fixade jag iordning Manzana och red ut henne med Linda, hon var lite öm ena fram, men hon är nog bara lite ömi hoven, eftersom hon hade tappat ena dojan och fick på den igår igen, så kan de ju sitta lite kvar, men vi får se imorgon! kan ju också vara en liten hovböld, då hon hade ett litet "hål" i sulan igår, men hovis får komma i veckan:).

sen så när jag skulle ta ner dem till hagen igen så tog jag först ner Manzana idag igen och sedan upp och hämta Zäta just för att hon ska vänja sig vid att ta det lugnt även om mamma går först, och idag hade jag pisken och då var hon jättesnäll och duktigt, medans igår när jag inte hade den så var hon helt tokig och biatchig! men idag hade hon en annan häst som sällskap så beror nog på det, + att jag blev riktigt arg på henne igår så hon förstor att det verkligen var fel!:)

Måste bara säga att Zäta är grymt snygg! hon kommer bli sjukt fin är jag rätt säker på! längtar tills hon blir äldre så att jag kan börja löshoppningsträna henne:) kan ju börja löshoppa på riktigt vid 2,5års ålder. ska bli så spännande att se! men hon har iaf alla förutsättningar för att hoppa bra! Manzana hoppade ju sjukligt bra i yngre dagar!. .
Mina två fina älsklingar <3!
ILOVE YOU
SARA <3

Inga kommentarer: